2014-12-27, 14:51
Medlem
Har en halv rostbiff (500g) som jag tog ut från frysen för några timmar sen.
Den var tillagad som engelsk rostbiff och tänkte ha den ikväll i lite tjockare skivor med nån form av potatis (bakad eller pressad tror jag) och pepparsås.

Kan jag få rostbiffen god tror ni?
Värma i ugn eller staka till den i pannan?
Citera
2014-12-28, 08:50
Medlem
pelviss avatar
Är den redan tillagad så kan du servera den kall med marinad, det är också gott.

Länk, förslag: http://www.ica.se/recept/rostbiff-i-...-orter-536763/
Citera
2014-12-28, 10:06
Medlem
Risk det blir tort och jävligt om du vämer, men ska du värma så skriva den och kör den i ugnen under folie på typ 50 grader så du inte får de varmare än vad den va tillagad på från början.
Citera
2014-12-28, 14:15
Medlem
christerys avatar
Har funderat på det där ibland när köttet blivit torrt, om det skulle gå att värma den i buljong. Inte koka den alltså utan mer värma och samtidigt få in lite vätska i köttbiten igen.
Citera
2014-12-28, 16:07
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Har funderat på det där ibland när köttet blivit torrt, om det skulle gå att värma den i buljong. Inte koka den alltså utan mer värma och samtidigt få in lite vätska i köttbiten igen.

Så lagrar jag köttbullar och pannbiff. I buljong. Men då är de saftiga från början.

Vet inte om det funkar lika bra med helt kött, tveksamt om det verkligen kommer in någon vätska.

Är det bjudmat så skulle jag nog inte chansat med uppvärmning, skiva lite tunnare skivor och gör en varm sås till.

Skall du absolut värma så tror jag mycket låg värme (under 55 grader) kan funka, men det drar nog ur ännu mer fukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in