2014-12-27, 12:10
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Dumt..överilat.....hoppas det inte är sant! Det finns inte en chans att den går igenom.
Den kommer inte gå igenom utan är mer som en protest.
Citera
Medlem
Skrikapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Efter att genierna i det som nu kan kallas sexklövern har ändrat "spelreglerna", så verkar det som att riksdagsmajoritet inte längre betyder någonting. En minoritetsregering kan få igenom sin budget, och ingen kan bryta ut någonting ur den - oavsett hur tokig den där, och oavsett om man har majoritet. Åtminstone var det så man måste tolka sexklöverns utspel.

Så vad är det egentligen vi ser här? Och är det rimligt att börja ändra i grundlagen enbart för att ett politiskt parti har fått ökat stöd i riksdagsvalet?

Ta inte i så du spricker.

Alla partier kommer att vara tvungna att förhålla sig till Sverigedemokraterna.
Det är oundvikligt att integration och invandring kommer upp på dagordningen igen. Vi ser nu att fp och kd gör nya utspel.

Snart kommer moderaterna, och därefter sossarna. Tiden när svenska politiker stoppade fingrarna i öronen så fort invandring kom på tal är snart över.

Arbetslöshet och kostnader kommer att tvinga fram en anpassning till SD. Det finns ett stort missnöje med invandringspolitiken ute i landet.

SD inflytande blir indirekt.
Citera
Medlem
Brillmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artigas
Det kallas representativ demokrati. Det är förståeligt att ni sverigedemokrater har svårt att begripa det svenska parlamentariska systemet då hälften av er är antingen analfabeter eller drop-outs från gymnasiet som missade Samhällskunskap A. Läs på lite innan ni på allvar tror att det som sker just nu är odemokratiskt. Vill ni ha folkstyre kanske ni ska kolla på partier som vill ändra representativ demokrati till direktdemokrati?
Jag röstade på alliansen, som i sin tur valde att överlåta min röst till S+MP. Jag förutsätter att att de som fått min röst skall stå upp för sin politik, även om de hamnar i opposition. Nu viker man sig i stället för S+MP-regeringen, som t.o.m. är mindre än alliansen. Tro fan att jag känner mig blåst.
Citera
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
LOL!!
Låååååång näsa är vad SD sitter med idag.
Den vågmästarroll de trodde sig sitta med var ingen sådan. De andra partierna insåg vad som höll på att hända och såg till att rasist..., eh SDarna, inte fick något att säga till om.
Just face it pal!

/VV
Kan du utveckla det?
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Nej du har inte fattat hur mycket ni förlorat.
SD vart nu och för all framtid ett "bortkastat röst parti".
Vill man inte påverka politiken, röstar man på SD.

Det vart resultatet.
Så brukar resultatet bli i en diktatur - röstar du inte på det enda tillåtna partiet, så är din röst bortkastad. Grattis till det alla 7K-väljare!
Citera
2014-12-27, 12:11
Medlem
Wohooo!

SD is out!

Hoppas nu detta leder till att SD splittras. Historiskt har ju partiet av detta slag inte överlevt särskilt länge och brukar försvinna vid första rejäla nedgången.
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Precis.

Men det enda demokratiska enligt genierna på Flashback är att 13 % får styra Sverige.

Kommer aldrig se detta som ett bra argument. Då de styrande partierna måste bunkra ihop, modifiera sina åsikter. De tar död på den öppna demokratin samtidigt som de utrotar sig själva och föder SD. SD är 13%, ja! Övriga är 87, riktigt. Med den synen på demokrati så har vi bara två block. SD mot de 7 andra partierna. Är det en positiv utveckling enligt dig?
Senast redigerad av fiftyforfifty 2014-12-27 kl. 12:14.
Citera
Medlem
Nu har SD alla möjligheter att bli det största partiet.Se på Danmark.
Citera
Bannlyst
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Idag är jag stolt moderat. Detta innebär att den Reinfeldtska toleransen och öppenheten kan bevaras i all evighet

Kom igen nu alla, rösta på Moderaterna 2018 så gör vi Sverige ännu mer öppet.
Citera
2014-12-27, 12:12
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrix-191
Japp, då ställdes SD offside de närmaste 8 åren. Största problemet blir ju att vänsterblocket kan lägga vilken sinnessjuka vår eller höstbudget som helst, och med dagens överenskommelse så går den automatiskt igenom.

Ja, Löfvén har plötsligt skaffat sig majoritetsstyre när han sitter i minoritet, det är fantastiskt gjort av Alliansen, bra jobbat! Han kan nu hitta på precis vad som helst, och ingen kan stoppa det annat än att hela rasket faller samman.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Och vad tror du SD kommer kunna göra med sina 14-20% ?
Ingen vill sammarbeta med ett parti som hotar och ställer till med scener.

SD sköt sig i foten men deras väljare har bara inte märkt det än.
Och inget kommer ju förändras för sverigedemokratiska väljare FÖRSTÅR inte det politiska spelet.
Hade jag varit Sverigedemokrat hade jag fan ställt krav på mina politiska företrädare att lära sig spela spelet. Hot och att köra sin egna grej fungerar inte i det politiska spelet.

Folk verkar inte förstå att det gäller att få ihop största block. Att SD skulle få 20 eller 30% av rösterna i framtiden spelar ingen roll.
Citera
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokofilen
Wohooo!

SD is out!

Hoppas nu detta leder till att SD splittras. Historiskt har ju partiet av detta slag inte överlevt särskilt länge och brukar försvinna vid första rejäla nedgången.

Du tror inte de kan växa genom att hävda de är det enda oppositionspartiet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in