2014-12-27, 22:11
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Mig veterligen så lovade man Sveriges pensionärer en hel del mindre skatt, vad hände med den?
Jag vet inte om du just vaknat, men sex av regeringens partier har gått ihop om att blockera ut sd's lagliga mandat.
Det får till följd att en del reformarbete kan få fördröjning tills sd blir stort nog att regera utan stöd.

Frågan gällde lögn, som i att lövet skulle avgå om hans budget inte gick igenom eller som att lövet sade nu blir det ny val.

Lögn. Du kan googla på det.
Citera
2014-12-27, 22:12
Bannlyst
På AKB fb sida råder det splittring kring beslutet idag. Det finns en moderat vid namn Mohammad Al Zoghbi som kommenterar nedlåtande om sverigedemokrater. Han ska rensa alla moderater som lägger sin röst på sverigedemokraterna. En obehaglig typ. Någon som känner till denna Islamist som avslutar sina meningar med Inshallah?

https://www.facebook.com/anna.kinberg.batra?fref=ts
Citera
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddelito_O
https://www.facebook.com/moderaterna...52605831501156

Tackar för det.
Citera
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Ordförande Persson nämnde i en intervju nyligen att SD begick ett strategiskt misstag, även om partiet taktiskt sett gick in i halleluja-stämning då det fick visa makt genom att fälla budgeten.

Det var som att pissa på sig utomhus en kall vinterdag. Nu måste SD stå ute i kylan och frysa under de kommande 8 åren och under den tiden kommer den icke-fascistiska högern att återta de som i protest sökt sig till SD.

Sveriges demokratiska partier har gjort det som Europa borde ha gjort på 20- och 30-talen: fryst ut och vägrat ge fascister makt. Att svenska folket har en stark anti-fascistisk politisk front som består av partier som har stöd av 87% av väljarna, bådar gott för framtiden.

Tillsammans bygger vi landet där alla är lika tillhöriga, svarta som vita, män som kvinnor, unga som gamla, muslimer, ateister eller kristna: alla är vi nationen!
Citera
Medlem
Jag har redan skrivit det. Men jävlar vilket uppror det är bland moderaterna nu. Kollar man kommentarerna på deras fb så är det kaos. Moderatorerna raderar inlägg och var och varannan rad skriver folk saker i still med SLUTA RADERA KOMMENTARERNA JÄVLA KOMMUNISTER! Resten skriver att det var sista gången M fick deras röst och att det bara finns ett parti nu i Sverige.

Är detta den största röran vi har haft i svensk politik? Någon ur äldre gardet som kan ge sin erfarenhet till en yngre politiskt intresserad? Har bara vart med sedan jag blev myndig 2010.
Citera
2014-12-27, 22:13
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Haha, ja precis

Det kanske är jag som är lite gammaldax i min åsikt om vad en politiker har för ansvar, trotts min ändå relativt blygsamma ålder i dessa sammanhang...
Men för mig har det alltid vart så att en politikers enda ansvar är att föra den politik som ens väljare röstade fram..

Ja, politikerna i en representativ demokrati ska enbart vara sina väljares representanter. Kommer från det gamla Grekland. Varje man har en röst men eftersom människor även har annat att göra än att rösta så väljer de sina representanter. Det är då representanterna som så att säga röstar i deras ställe. Blint efter sina väljares åsikter. Inte efter sina egna åsikter.
Citera
2014-12-27, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Felixius
Ordförande Persson nämnde i en intervju nyligen att SD begick ett strategiskt misstag, även om partiet taktiskt sett gick in i halleluja-stämning då det fick visa makt genom att fälla budgeten.

Det var som att pissa på sig utomhus en kall vinterdag. Nu måste SD stå ute i kylan och frysa under de kommande 8 åren och under den tiden kommer den icke-fascistiska högern att återta de som i protest sökt sig till SD.

Sveriges demokratiska partier har gjort det som Europa borde ha gjort på 20- och 30-talen: fryst ut och vägrat ge fascister makt. Att svenska folket har en stark anti-fascistisk politisk front som består av partier som har stöd av 87% av väljarna, bådar gott för framtiden.

Tillsammans bygger vi landet där alla är lika tillhöriga, svarta som vita, män som kvinnor, unga som gamla, muslimer, ateister eller kristna: alla är vi nationen!

.
Citera
Medlem
Ser fram emot de första opinionsundersökningarna efter detta. Det största borgerliga sveket mot sina väljare i Sveriges historia.
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Hur kunde du glömma att ta med att hans högsta fullföljda akademiska utbildning är 2årig ekonomisk linje på gymnasiet?
Livets hårda skola slutar ju inte med gymnasiet. Det finns mycket lärdom att inhämta senare i livet, skolbänken är inte allt.
Citera
2014-12-27, 22:15
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Tycker att du är tramsig för att du vägrar acceptera att majoriteten inte delar dina åsikter. Deal with it.

Fast problemet med det här förslaget, eller överenskommelsen, är ju att man gör det enklare för en minoritet att regera. Det är enligt mig inte alls ett bra förslag.
Citera
Medlem
.
Citera
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Det var inte tillräckligt många som stödde SDs budget så de kunde inte genomföra sin politik.
Regeringens budget plockade bort skatteklyftan, varför röstade man inte på den? Var en otroligt viktig fråga för SD innan valet..
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Jag vet inte om du just vaknat, men sex av regeringens partier har gått ihop om att blockera ut sd's lagliga mandat.
Bara för att man samlar ihop dryga 13% av rösterna så ger det inte något rätt till inflytande eller ens samtal. Faktum kvarstår att majoriteten av Sverige inte vill ha SD eller deras politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in