Citat:
Ursprungligen postat av
eatsleeprave
Det är ju lite det problemet jag har. Fast jag har "råkat lyfta för tungt" i benböj istället så att mina höftböjare är fucked up. Samt att jag haft en sån otroligt dålig arbetsställning på jobbet vilket gör att det hugger till i ryggen ibland. Känns som det är värt ett försök, men är rädd för att skada istället för att rehaba. Vilket märke körde du? Hur ont gjorde det?
Jag tog bara den som fanns på vårat gym i hockeyhallen. Är en rätt bred men inte så överdrivet fet en. Vet att jag sett de som är typ 40cm breda och riktigt tjocka, den jag hade var ej så.
Knakade för övrigt jävligt skönt i ryggen när man väl började. Kändes även som att man inte fick åt sig luften ordentligt när man låg och rullade som en annan idiot.
Det var fan inte kul när man skulle packa upp/plocka upp grejer från golvet om man säger så... spelade ingen roll om jag satt mig på huk eller bara böjde ryggen så stack det till rejält i ländryggen. Var rätt mycket pensionär över det hela > sätter mig på huk > kommer nästan inte upp för det hugger till så jävligt
Men som sagt så är det bra nu, vill ju tro att rullningen gjorde det hela bättre men vet även det som sagt inte om det "bara läkte av sig själv". Men vill faktiskt tro att rullningen hjälpte iom att det liksom "släppte" lite efter ispassen när jag rullat.

Visst, det kändes fortfarande, men långt ifrån samma hugg som under ispassen/plocka grejer från golven osv.