• 1
  • 2
2014-12-26, 23:44
Bannlyst
Det sändes något program om att det finns många slavar i världen och Sverige lyftes fram. Sändes kl 22 och jag tyckte det var anmärkningsvärt. Vart skulle alla dessa slavar hålla hus? Diskutera!
Citera
2014-12-26, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Det sändes något program om att det finns många slavar i världen och Sverige lyftes fram. Sändes kl 22 och jag tyckte det var anmärkningsvärt. Vart skulle alla dessa slavar hålla hus? Diskutera!

Det är väl de illegala som får arbeta gratis för sovplatsen isåfall hos invandrare med resurser att hålla slavar, tror mycket väl det kan stämma! Fan vet vad som pågår i skräpområdena runtom i landet idag! Finns nog oerhört mycket lidande även i ett i-land som sverige idag! Skulle helt ärligt inte förvåna mig om det finns 1200 eller fler som lever i slavlika förhållanden nej!

my 2 cents!
Citera
2014-12-27, 00:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Illegala invandrare som bor hos folk som hyser dem. Kunde Reinfeldt hålla sig med det så kan nog minst 1200 andra också hålla sig med illegal arbetskraft utan rättigheter.
Citera
2014-12-27, 00:26
Medlem
coyoteroadrunners avatar
Det finns inga slavar i Sverige. Men kanske trälar, eftersom de kallas så Jag gissar på att det finns ett dolt slaveri med utländsk arbetskraft inom den svarta låglönedelen av svenskt jordbruk, horbranschen eller kanske inom blåbär och lingon i våra skogar. Har inga bevis dock.

Fas 3 och liknande sysselsättningsprojekt i de nedre regionerna av bidragssystemen liknar ju också slaveri i vissa avseenden som sagt även om det inte är det. Inget vidare betalt, pengarna räcker nästan bara till mat och boende, och slaven ägs av AF eller nåt.
Senast redigerad av coyoteroadrunner 2014-12-27 kl. 00:29.
Citera
2014-12-27, 01:07
Medlem
Citat:

Lite klen trådstart. Här är en länk till en artikel i dansk media med lite mer information om man vill gräva vidare:

Utdrag:

Citat:
The first ever Danish human trafficking trial not involving prostitution began in Helsingør this week, yet every day hundreds of people are living as slaves in Denmark.

This is the assertion of Professor Kevin Bales of the Wilberforce Institute for the study of Slavery and Emancipation at the University of Hull in England.

Bales, who co-founded the organisation Free The Slaves, told Amnesty International’s monthly magazine that there are around 700 slaves in Denmark, while the global figure is between 20 and 30 million.

These figures are presented in the Global Slavery Index, for which Bales was the lead researcher. By comparison, the index estimates around 1,200 slaves in Sweden and around 600 in Norway.

http://www.dr.dk/Nyheder/Andre_sprog.../12/132026.htm

Om svensk media rapporterar gissar jag att det blir med vinkeln hur svenska utnyttjar t.ex. polsk arbetskraft, thaikvinnor och liknande. Kansken även lite mer genusperspektiv med hur MÄN utnyttjar kvinnor inom prostitution. Något fokus på de stora problemen, människohandeln som sker mellan invandrade landsmän här på svensk mark, den lär man tala tyst om.

Man lär hänga ut någon SD-gubbe med en thaifru eller kanske en theistädare som städar svart, istället för att angripa de riktiga vidrona som smugglar människor till Sverige under falska premisser och som sedan får betala av sin "skuld" när de väl kommer hit, ofta svart och nästan enbart för just andra invandrare som utnyttjar dem i sina företag. Restauranger, grossister, småbutiker och liknande. För att inte tala om romerna som sitter och tigger, de är också en del av människohandeln.

Klart vi har en framväxande slavklass, varför skulle det inte vara så? Det är ju en given del av Nya Sverige, det vi får när goda människor menar att det handlar om vilket samhälle vi vill ha. Det är tydligen just detta vi vill ha. Alla är ju ändå lika mycket värda och då spelar det väl ingen roll om några är slavar?
Citera
2014-12-27, 01:31
Medlem
jugbandbluess avatar
som redan sagts: städare.

hört från säker källa:

några jugoslaviska zigenare i gbg driver städfirma. nämner ej dess namn. de tar upp mot 15k för totalstädning av ett normalstort hus, häften RUT såklart. de har ett fåtal anställda på pappret men i realiteten har de andra zigenare som står i skuld till dom (såld skuld) som gör själva städandet.

en med ovanstående familj ingift släkt (nån slags albanska halvzigenare) bedriver en likadan firma i småland och halland. samma upplägg. på bolagsinfo visar båda företagen minusresultat men har omsättning på flera miljoner och god kassalikviditet. hur man säljer skulder inom den romska kulturen vet jag inte men det kanske någon som inte är buro kan upplysa om.
Citera
2014-12-27, 01:37
Bannlyst
Zigenare? Tattarna?
Citera
2014-12-27, 03:35
Bannlyst
Var det inte någon mindre skandal kring några vietnameser i Seved i Malmö som bodde och arbetade under väldigt dåliga förhållanden?
Citera
2014-12-27, 07:06
Medlem
Aigiss avatar
Äntligen får svensken nytta av mångkulturen! Var införskaffas dessa slavar? Rinkebymarknad eller finns det online? Jag kan tänka mig en späd liten 13-åring, duger det till profeten Muhammed får det väl duga till mig.

Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Var det inte någon mindre skandal kring några vietnameser i Seved i Malmö som bodde och arbetade under väldigt dåliga förhållanden?

Du kanske tänker på zigenarna som köpte sin utvecklingsstörda son en fru från Balkan? Med fru menar jag sexslav.
Senast redigerad av Aigis 2014-12-27 kl. 07:14.
Citera
2014-12-27, 08:45
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

Ska detta diskuteras i Krimforumen så ska det vara brott i fokus. Inte FAS 3 och liknande.

Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2014-12-27, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Illegala invandrare som bor hos folk som hyser dem. Kunde Reinfeldt hålla sig med det så kan nog minst 1200 andra också hålla sig med illegal arbetskraft utan rättigheter.
Man är inte slav för man får arbete för uppehälle eller är illegalt i Sverige och är rädd för upptäckt.

Snarare är det trafficking offer som det främst syftas på. De som hålls fångna mot sin vilja och har fått sina pass beslagtagna samt hotade med våld.
Citera
2014-12-27, 13:47
Medlem
Den här tråden känns ganska innehållslös från start. Fanns det ingen som förklarade vilka de är eller vad dessa människor i slaveri gör?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in