2014-12-26, 17:34
Medlem
ts.nows avatar
Hejsan, jag har börjat störa mig mer och mer på hur torrt snuset är idag. Har det inte legat i kylen på en timme så är dom helt snustorra (Inte stelnade utan porösa bomullstussar). Upplever detta problem med de märken jag snusar dvs General, Ettan, LD och Grov. Självklart Original Portion, inte vit.

För bara 1-2 år sedan minns jag hur vattniga, rinniga och goda generalen var. Idag smakar det bara skit.

har köpt på olika ställen och snuset är inte utgått, så gammalt kan det inte vara. Vad har hänt? Är det bara jag som inbillar mig detta?
Citera
2014-12-26, 18:04
Medlem
Völunds avatar
Mina känns lite saftigare om jag låter de vara framme i rummet i ungefär en timme. Tar jag mina dosor direkt från kylen känns dom stela. Tror det beror på att jag har väldigt låg temperatur i kylen nuförtiden. Lätt värt dock, mjölken ska vara så kall som möjligt...
Citera
2014-12-28, 06:45
Medlem
Rent spontant så känns ju det mest troliga att det har skett någonting i tillverkningen redan hos producenten, men samtidigt är det svårt att ta reda på utan att forska vidare i det.

Skriv till respektive snusmärkes tillverkare och fråga om det har skett någon förändring i produktionen och beskriv ditt problem med att du upplever alla prillor vara mycket torrare än förr. Har du tur så kanske du till och med erhåller kompensation för ditt missnöje.
Citera
2015-01-12, 23:08
Medlem
jag hade köpt en ny general portion och när jag öppnade dosan var varenda jävel snustorra, general ska fan vara blöta.. så jag mailade swedish match och dom bad mig skicka in dosan till deras kontor så skulle dom se över det hela.

50kr hit o dit, orkade inte skicka in skiten.. men fan vad irriterande det är.
Citera
2015-01-12, 23:16
Medlem
Sthlmsdudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gafflad
jag hade köpt en ny general portion och när jag öppnade dosan var varenda jävel snustorra, general ska fan vara blöta.. så jag mailade swedish match och dom bad mig skicka in dosan till deras kontor så skulle dom se över det hela.

50kr hit o dit, orkade inte skicka in skiten.. men fan vad irriterande det är.

Lätt irriterande kan det vara men att skicka in reklamationer även om du får betala porto kan vara bra. Dels så ställer det krav på leverantören samt att du oftast får kompensation.

Som exempel hade en kompis till mig ( även jag som snusar General Original portion ) för ett par år sen problem med att portionerna hade gått upp i sömmen. Min kompis ruttnade till slut och skickade in en dosa som var öppnad samt ett brev och minns jag inte helt fel så fick han sex st dosor i kompensation hemskickat.

Jag vet inte hur dom agerar i dag eller just i såna här ärenden men Swedish Match tjänar bra med pengar i boksluten och jag tror att om man anstränger sig lite för att redovisa sina klagomål så får man kompensation för den tid du lagt. Tror även dom uppskattar feedback för det dom lyckas eller misslyckas med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in