Citat:

Ursprungligen postat av 
gafflad

jag hade köpt en ny general portion och när jag öppnade dosan var varenda jävel snustorra, general ska fan vara blöta.. så jag mailade swedish match och dom bad mig skicka in dosan till deras kontor så skulle dom se över det hela. 
50kr hit o dit, orkade inte skicka in skiten.. men fan vad irriterande det är.

Lätt irriterande kan det vara men att skicka in reklamationer även om du får betala porto kan vara bra. Dels så ställer det krav på leverantören samt att du oftast får kompensation.
Som exempel hade en kompis till mig ( även jag som snusar General Original portion ) för ett par år sen problem med att portionerna hade gått upp i sömmen. Min kompis ruttnade till slut och skickade in en dosa som var öppnad samt ett brev och minns jag inte helt fel så fick han sex st dosor i kompensation hemskickat.
Jag vet inte hur dom agerar i dag eller just i såna här ärenden men Swedish Match tjänar bra med pengar i boksluten och jag tror att om man anstränger sig lite för att redovisa sina klagomål så får man kompensation för den tid du lagt. Tror även dom uppskattar feedback för det dom lyckas eller misslyckas med.