Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-25, 16:50
  #1
Medlem
fnitters avatar
Tomten var snäll i år och tog med sig en tv av märket samsung till mig.
Problemet jag stött på är att guide knappen ej fungerar. Alltså så att man ser tv-tablån. Jag kan komma in på guiden via smart-HUB så guiden finns på tvn men fjärrkontrollen kan ej öppna den. Det lyser en röd lampa när jag klickar på guideknappen på fjärrkontrollen.

Hur löser jag detta?
Citera
2014-12-25, 17:25
  #2
Medlem
WakeUpScreamings avatar
Varsågod


http://www.tv.nu/


God Jul.
Citera
2014-12-25, 18:18
  #3
Medlem
fnitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpScreaming
Varsågod


http://www.tv.nu/


God Jul.
Det var tyvärr inte det jag sökte efter. Klokare än så är jag.
Citera
2014-12-25, 21:02
  #4
Medlem
St.Patricks avatar
Guide-knappen funkar bara om du tittar på TV via en digitalbox eller liknande. Fungerar inte om du har tv via antenn eller satelit.
Citera
2014-12-25, 22:02
  #5
Medlem
fnitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St.Patrick
Guide-knappen funkar bara om du tittar på TV via en digitalbox eller liknande. Fungerar inte om du har tv via antenn eller satelit.

Jag har digitalbox och som jag sa, jag kan komma till guide om jag först går in på menyn och därefter väljer tv>guide.
Citera
2014-12-26, 08:55
  #6
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St.Patrick
Guide-knappen funkar bara om du tittar på TV via en digitalbox eller liknande. Fungerar inte om du har tv via antenn eller satelit.

Du har ingen aning om vad du pratar om. Guide (eller EPG som det kallas) fungerar inte med ANALOG tv eller om operatören av digital tv inte skickar ut det av någon anledning.
Citera
2014-12-26, 08:57
  #7
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnitter
Jag har digitalbox och som jag sa, jag kan komma till guide om jag först går in på menyn och därefter väljer tv>guide.

Om du har en digitalbox ska du använda knappen för EPG på fjärrkontrollen till digitalboxen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback