2014-12-25, 16:00
Bannlyst
Ja, som rubriken lyder. Ni som vet att ni faktiskt kan sjunga både rent och snyggt, hur tycker ni själva det låter på inspelning? Det är ju en klassiker att man inte tål sin egna röst på typ familjefilmer och så, men är det likadant för er när det kommer till sång? Jag kan nämligen sjunga. Och det är det inte bara jag själv och familjen som tycker, utan även sångpedagoger, musikfröknar osv. MEN, på inspelning däremot, då tycker jag det låter så in i helvete jävla otäckt dåligt. Är detta ett vanligt förekommande? Hur ska man bli av med det? Handlar det kanske bara om att vänja sig vid sin ''inspelningsröst''? Väldigt tacksam för svar då jag på nyårsafton egentligen har ett litet gig tillsammans med en vän, men just nu känns fan inte det särskilt skoj alltså.
Citera
2014-12-25, 16:06
Medlem
det vänjer man sig ganska snabbt vid om man spelar in och så. Att det är så är ju inte konstigt då vi hör vår egen röst dels genom kraniet men också genom luften via öronen. Men jobbarman med rösten vänjer man snabbt sig vid att höra sig själv. Samma med att se sig själv på video. Jobbigt som fan i början, sen har man vant sig.
Citera
2014-12-25, 16:09
Medlem
Man vänjer sig rätt snabbt. Speciellt om man accepterar hur man låter.
Citera
2014-12-25, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jorgen
det vänjer man sig ganska snabbt vid om man spelar in och så. Att det är så är ju inte konstigt då vi hör vår egen röst dels genom kraniet men också genom luften via öronen. Men jobbarman med rösten vänjer man snabbt sig vid att höra sig själv. Samma med att se sig själv på video. Jobbigt som fan i början, sen har man vant sig.

Citat:
Ursprungligen postat av SirUncleCharlie
Man vänjer sig rätt snabbt. Speciellt om man accepterar hur man låter.

Tack för snabba svar!
Så bara att gilla läget och köra på då med andra ord?
Citera
2014-12-25, 20:43
Medlem
Det låter mycket bra!

Det är bara att inse att det bara låter konstigt för en själv, såklart.

Inga konstigheter.
Citera
2014-12-26, 23:47
Medlem
Jag spelar alltid in det jag sjunger så jag är van att lyssna på min egen sångröst. Om jag anstränger mig kan det låta riktigt jävla bra faktiskt, men sedan är man såklart ofta självkritisk. Vänj dig bara med att lyssna på din egen röst så ska du nog se att du börjar gilla den, om du nu kan sjunga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in