Iom du har "tagit över" forumet "Konspirationer" kommer jag ha mycket svårt att du tro på vad skriver under denna tråd.
Du menar alltså att allt du skrev innan var sant?
/Cody
Nej, nej...
Jag är en helt vanlig moderator, en 25-årig kille utan några som helst kopplingar till någon hemlig/underrättelse/polis/spion/agent-organisation. Jag är en ganska trist, sjukskriven typ. Men finner lite glädje i bl.a att snacka med folk här på FB! Förlåt, om du missuppfattat mig o mina lustigheter!
Nej, nej...
Jag är en helt vanlig moderator, en 25-årig kille utan några som helst kopplingar till någon hemlig/underrättelse/polis/spion/agent-organisation. Jag är en ganska trist, sjukskriven typ.
Hmmm... Total förnekelse!
... och därmed är det alltså bekräftat att du är en undercoverinfiltratör som försöker dölja dina egentliga syften.
Utan att blanda in säkerhetspolisen står det klart för mig att flashback som de flesta andra sociala kontexter har självorganiserat sig och med tiden har en maktstruktur vuxit fram. En inre gäng med liknande värderingar har tagit makten och hyllar varandra i de olika trådarna. Oliktänkare blir omilt behandlade eller i bästa fall ignorerade av den högsta kasten som oftast har 10,000 poster under bältet. En diskussion om successionsordning är på sin plats, hur ska vi få in lite nya stjärnor som kan förnya forumet. I takt med att nomenklaturan åldras blir forumet mer konservativt och mainstream, vilket är naturligt när de som sätter ribban gifter sig bildar familj och blir ansvarsfulla smhällsmedborgare. De flesta männsikor i det här landet har dessutom vuxit upp med socialdemokratiska värderingar. Efter en sturm und drang period här på flashback går de tillbaka till dessa djupt inrotade och unkna värderingar och omvandlar succesivt forumen till en bridgeklubb för tanter som svär..
De senaste åren har FMG (Flashback media group) varit i Timbros ägo.
Kanske inte, men något skumt är det. Jag vägrar tro att Fb är representativt för Sveriges befolkning.
Nä, Flashback är inte represenativt för Sveriges befolkning, ingen har påstått det. På Flashback finns det en majoritet av människor som inte känner att deras talan förs av politiker eller media runt om i vårt samhälle. Det är inte svårare än så.
Tur att länken i det första inlägget fungerar, så att alla som läser tråden förstår att det handlar om, hör å häpna, ett SKÄMT!
Det fanns egentligen viss sanningshalt i vad jag skrev. SÄPO äger kanske inte FB, men vissa medlemmar gör det alldeles lätt för dem eller polisen att fiska information, det kan man lätt konstatera efter händelser där ett antal medlemmar avslöjade för mycket om bl a brott de begick.
Sedan finns det ju en del suspekta listtrådar, "vilken bil har du", "vad jobbar du med", osv. Enbart informationen i en enda tråd säger ju inte så mycket, men tillsammans med information på andra liknande listtrådar kan man lätt fiska detaljer om en användare. Lägg till egna bilder en användare har postat så har man i stort sätt kartlagt det mesta...
Var försiktigt med vad ni postar, oavsett forum, texterna/bilderna står kvar ett BRA tag...
Senast redigerad av CodeMAN 2008-05-10 kl. 08:15.