2005-09-21, 23:16
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin

EDIT:
Kollade källan.. Särskrivningar a lá "pirat tekniker" Hur fan skriver ynglen?? Och hur fan tänker Codeman??

My eyes!! My beautiful eyes!!
Särskrivningar kan vara avsikliga, dvs. för att leda bort uppmärksamheten. På så sätt kan man alltid förneka all inblandning och ifrågasätta artikelns trovärdighet genom att hänvisa till särskrivningar och bilden på "8-åringarna" på förstasidan (http://www.satraligan.com/slp12.jpg), i fall SÄPO skulle knacka på dörren.

Citat:
Jag har ordnat så att Sätra-ligan själva ska kunna få tillfälle att kommentera deras "artikel".

http://www.satraligan.com/cgi-bin/satrabok.cgi

Det hela kan ju faktiskt röra sig om hörsägen?

Mycket bra idé! På så sätt så vågar kanske någon från "Sätraligan" träda fram och förse oss med flera detaljer...

Jag tror dock inte att det handlar om hörsägen eftersom texten är skriven som en berättelse, troligen av någon med insyn i SÄPO:s verksamhet när det gäller Flashback.

/Cody
Citera
2005-09-21, 23:18
Medlem
Megons avatar
Nej jag tänkte mer på att du använde ett ganska småbarnsaktigt språk i deras gästbok samt lyckades trycka in ett stavfel samtidigt som du klagade på särskrivning. Det är visserligen humor.

Och jag var inte om Sätraligan är en intressant målgrupp för FB, jag hade tills ikväll aldrig hört talas om Sätraligan. Och efter några minuters surfande på deras sida så förstår jag varför.
Citera
2005-09-21, 23:21
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megon
Nej jag tänkte mer på att du använde ett ganska småbarnsaktigt språk i deras gästbok samt lyckades trycka in ett stavfel samtidigt som du klagade på särskrivning. Det är visserligen humor.

Och jag var inte om Sätraligan är en intressant målgrupp för FB, jag hade tills ikväll aldrig hört talas om Sätraligan. Och efter några minuters surfande på deras sida så förstår jag varför.

framförallt var stavfelet avsiktligt. Jag gjorde helt enkelt det korta konstaterandet att ungdjävlarna inte förtjänade bättre och höll således nivån låg i gästboken.

Nu i efterhand kanske jag inser att jag skulle tillgripit en mer korrekt hållning.
Jag är nämligen nyfiken på varifrån informationen om FB är hämtad..
Något vi möjligen inte får ta del av nu..
Citera
2005-09-21, 23:24
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Jag är nämligen nyfiken på varifrån informationen om FB är hämtad..
Något vi möjligen inte får ta del av nu..

När de läser tråden kommer de att förstå att vi tar artikeln på fullaste allvar. Jag verkligen hoppas att de är villiga att dela all information om SÄPO:s inblandning.

/Cody
Citera
2005-09-22, 06:54
Medlem
Citat:
Jag har ordnat så att Sätra-ligan själva ska kunna få tillfälle att kommentera deras "artikel".
Utmärkt Maeglin!
Äntligen kan vi går från mörkaste dunkel till upplyst visdom.
Citera
2005-09-22, 08:45
Medlem
anarquistas avatar
Om Säpo försöker hitta NSF och AFA-medlemmar här, så har de fan ramlat ner i fel skittunna De kan gott roa sig med att läsa här om de vill.
Citera
2005-10-27, 03:09
Medlem
oj

Nu finns det visst ett svar. Vet inte hur det ska tolkas.

(skriver det här från ett av mina skuggkonton, vill inte bli förknippad med denna tråd)
Citera
2005-10-27, 14:51
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbobulle
Nu finns det visst ett svar. Vet inte hur det ska tolkas.
Eftersom turbobulle inte hade lust/tid/ork/artighet att länka till/citera texten:
Citat:
Maeglin:
författaren till texten Konspirationen Flashback, Noya, är inte längre med oss. Så något svar ifrån denne ska du inte räkna med.
Men vad jag vill säga är att det inte är något färskt material ni har dragit upp till ytan, texten skrevs för mer än tre år sedan och dök upp på Flashbacks forum direkt efter publicering.
Den är dessutom delgiven Janne själv och har du lust att göra vidare efterforskning på ämnet tycker jag du kontaktar honom själv istället för att sitta framför din PIIa och tönta runt med det andra elita klientelet på "sveriges största Undergroundportal"
http://www.satraligan.com/cgi-bin/satrabok.cgi

/Cody
Citera
2005-10-27, 22:08
Medlem
AlfaPers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Om så var fallet, så vore det väl inte sådär jättetroligt att Flashback länkade till texten själva i FNA?

Isf. skulle man väl tvärtom försökt tysta "nyheten". Eller?

För att besvara din fråga:

Nej, Flashback har inga kopplingar till Säpo.
Bortsett detta då: http://www.flashback.se/flashbacks/polis.php

admin

Men om ni hade försökt tysta nyheten så hade ju ni bekräftat kopplingen til SÄPO. Ryktet har gått att det är SÄPO som driver FB, och enda sättet att motverka detta är att själv publicera denna informationen för att visa hur galet det är.

Faktum är att admin själv har lämnat en ledtråd till detta genom valet av sin avatar - Idi Amin
Gör man ett anagram på detta blir det "AD I I'M IN"
Han har meddelat någon på SÄPO som går under "nicket" AD att verksamheten är igång. AD kan tex vara "Administrativ Direktör".

Mina argument är så självklara, att jag är förvånad över att jag inte har kommit på detta för länge sedan.
Citera
2005-10-28, 17:48
Avslutad
Nää, vem är det som läckt om min identidet? Jag jobbar inte för SÄPO, men väl för CIA, som en sorts hemlig underrättelse-agent av James Bond-typ!

För det mesta är jag upptagen med att infiltrera hemliga mullor i Iran och Nordkorea för ta reda på mer om deras kärnvapenprogram! Annars hänger jag här på Flashback. Det blir liksom lite trist i ländgen när man räddat världen från kärnvapenkrig 8 gånger, så då ägnar man sig åt att spåra folk i underground-forumet, som planerar att göra låtsas 5-kronor för att råna godis-automater...

Citera
2005-10-29, 09:17
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Det blir liksom lite trist i ländgen när man räddat världen från kärnvapenkrig 8 gånger, så då ägnar man sig åt att spåra folk i underground-forumet, som planerar att göra låtsas 5-kronor för att råna godis-automater...
Försöker du vara lustig, eller? Jag hade inte skapat tråden om jag hade tyckt att folk hade bättre saker för sig än "spåra folk i underground-forumet"!

Det är troligen så att SÄPO bryr sig mest om terrorhot och liknande typer av brottslighet som hotar "National Security".. och på FB diskuteras det knappast sådana ämnen, kanske förutom hur man tillverkar en "home-made bomb"...

Har jag fel?

/Cody
Citera
2005-11-01, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Försöker du vara lustig, eller?
Ja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera