2005-09-20, 15:40
Medlem
CodeMANs avatar
http://www.satraligan.com/flashback.txt

Efter ha läst artikeln ovan, som nämns i FNA surftips #52, så började jag verkligen undra om det kan vara sant.

Jag reggade mig på FB då det knappt fanns moderatorer och andra diktaturfasoner(!), och då var ordet fritt fram... Det var ju just därför jag började läsa FB faktiskt, för att jag blev helt chockad när jag såg vad folk kunde/fick skriva...

Idag finns det femtioelva moderatorer, regler om piratkort, köp&sälj, osv. Det finns mycket som man INTE FÅR skriva men ytterst litet som är tillåtet...

...
T ex personangrepp: Vad är som är fel med kalla folk "du är ett rikspucko, gå och lägg dig för f*n"?

Eller köp&sälj: Om jag skriver "Min själ är till salu", kommer jag bli bannad då?

...
Helt felt, det ger helt enkelt felaktiga signaler för dagens 18-, som dessutom strider mot syftet med ägandet:
Citat:
Idag är Flashback ett svenskt företag, ägt och styrt av Säpo vars mål är att slipa udden av den svenska underjorden för att, om än inte 100 procentigt, göra framtidens svenska män mer trångsynta och därmed mer pålitliga medborgare.
Det finns mycket bra med tidningen, men tyvärr är den inte ens i närheten av vad den skulle kunna vara, om vi inte levde i en äkta polisstat.

Alltså, SÄPO, ni är helt fel ute... Ja, ni är ute och cyklar!

Om syftet med att driva FB är "att slipa udden av den svenska underjorden", då kan man f*n inte kasta ut 18-? Eller kan man det?

Jag kräver ett svar, helst nu, tack:

- Ägs FB av SÄPO? Ärligt nu?

/Cody

PS. Jag är helt seriös. Därför tycker jag inte att tråden ska flyttas till "Konspirationer" eller "Loungen". DS.
Citera
2005-09-20, 15:42
Moderator
tobess avatar

Kanske bättre lämpad i forumet konspirationer

Och för att svara på din fråga. Nej, FB ägs inte av SÄPO.
Citera
2005-09-20, 15:49
Medlem
Jag kan givetvis inte med säkerhet påstå att SÄPO inte äger FB, men jag håller det för otroligt att de skulle äga det.

Varför skulle man tro mer på texten som du länkade till, än den officiella historien som kablas ut? Det står ingenting där som visar på att det skulle vara annat än fiktivt strunt.
Citera
2005-09-20, 15:50
Medlem
catlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes

Kanske bättre lämpad i forumet konspirationer

Och för att svara på din fråga. Nej, FB ägs inte av SÄPO.

Säger han som får betalt av SÄPO
Citera
2005-09-20, 15:51
Medlem
comendantes avatar
Jag skulle gärna vilja se några källor för de utalanden den artrikeln gör.

Förretsten var det bara jag som lade märke till alla särskrivningar!?
Citera
2005-09-20, 15:51
Medlem
Nej inte utav säpo, utan av MUST som bedriver signal-spaning mot olika samhälls farliga underground grupper som AFA, NFS, mfl, "samhälls-omstörtande verksamhet" ni vet.
Citera
2005-09-20, 15:53
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyslektiker
Varför skulle man tro mer på texten som du länkade till, än den officiella historien som kablas ut? Det står ingenting där som visar på att det skulle vara annat än fiktivt strunt.

Varför skulle man inte tro på det? Jag tycker att den är ganska seriös... Jag tvivlar inte en enda sekund på att den skulle kunna vara fiktivt strunt, nej.

Citat:
Ursprungligen postat av comendante
Jag skulle gärna vilja se några källor för de utalanden den artrikeln gör.
Det är inget uttalande, utan en berättelse.. Då kan man ju inte avslöja sin källa.

/Cody
Citera
2005-09-20, 15:53
Medlem
a4swes avatar
Nä fy fan!
Om FB ägs av SÄPO drar jag!
HEJ!
Citera
2005-09-20, 15:56
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Fan också, nu kom dom på oss...

Och jag som inte har fått några pengar från säpo den här månaden.
Citera
2005-09-20, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Varför skulle man inte tro på det? Jag tycker att den är ganska seriös... Jag tvivlar inte en enda sekund på att den skulle kunna vara fiktivt strunt, nej.

/Cody
Ganska seriöst skrivet, ja visst... Men ändock: Jag tycker mig inte se ett spår av bevisföring i texten. Dessutom kan man inte bara springa omkring och tro på precis allting, bara för att det är seriöst skrivet.
Jag hade kunnat skriva det där. Du hade kunnat skriva det där. Vem som helst hade kunnat skriva det där, med vilka avsikter som helst, och hur sanningsenligt, eller motsatsen, som helst.

Det krävs mer än en .txt.-fil på någon hemsida jag aldrig hört talas om för att få mig att tro på något dylikt.
Citera
2005-09-20, 16:00
Medlem
colds avatar
Ja,visst och Hyland är SÄPO-chef...tjo hej.
Citera
2005-09-20, 16:00
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Synd denna är postad i fel forum, för detta kan ju blir hur intressant som helst.

Snääälla goa övrigtmoderatorn, kan du inte vara gullig och flytta denna till "Konspirationer" istället för att slänga den?

Cody: starta en ny om denna slängs (men inte innan så det blir korsprostning, vi hoppas på en flytt än så länge).

OnT:
Mycket intressant. Är FB i själva verket ett verktyg för Säpo? Tja konstigare saker har hänt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in