2014-12-23, 00:29
Medlem
lovevaginass avatar
Först och främst,vill egentligen få in detta i "nätapotek och drogshoppar", men var tvungen ha 200inlägg,försökte PMA folk i en timme men fick inget svar, så snälla ge mig ingen ban

Hallå,har fått mig RIKTIGT jävla noja jag inte kan släppa. Är ALDRIG nojig f.ö
Har beställt ca 7-8gånger från evolution, olika vendors, ,olika produkter,och i små mängder för att prova på. Allt kom fram,allt var bra osv osv. Har kanske beställt för 1500kr på ungefär en månad.

Träffade igår några kompisar, och vi kom in på internetshopping, och enligt dem var dom jävligt insatta i detta(kan så klart vara 100% bs,och enbart skrämsel) men han sa att det var enklare än alla tror att åka fast osv bla bla.

Så fick lite frågor i mitt huvud nu.

1. Tror ni, om vi säger att jag får, en vecka samma brevbärare, och jag gör en beställning på 6-10 små ordrar,dvs olika paket. Att han misstänker något när jag helst plötsligt på 2-3dagar får 7-8-9 vadderade brev, som inte är från tex "3/bredbandsbolaget/telia" osv.
2. Hur många köpare, har åkt fast via flugsvamp,evolution osv?
3. Största nojan,Jag som är ny på internet-shopping, startade bara tor, sedan in på evolution,valde produkt ,för att sedan bara skriva in i "rutan" min adress,riktiga namn osv. Enligt dem är jag mer eller mindre "fucked" och att polisen mer eller mindre kan knacka på när som helst,då jag har missat detta med "PCP" nyckel osv, och "massa annat",jag "behövde" för att vara anonym.
4. Hur gör ni när ni lägger en beställning?
5 Är jag fucked?
6. Vad gör polisen för att motverka detta? Har dom koll på människor som postar ovanligt mycket eller dylikt?

Därför jag frågar detta,är att jag ikväll hade tänkt lägga en beställning på kanske 3-4 olika produkter, i återigen små mängder men ändå, för att sedan förhoppningsvis ha fått när jag kommer tillbaka från julfirandet en vecka i en annan stad, är väl tveksamt att jag hinner få det innan nyår nu med alla röda-dagar osv men ändå. Allt kanske är superlugnt, men första gången jag känner mig nojig, vad jag kan minnas iallafall så

Tack på förhand
Citera
2014-12-23, 00:37
Medlem
Har du beställt utrikes eller inrikes?

Som jag fått förklarat för mig så är det nästan omöjligt att åka fast, och även om du skulle göra det så är det bara att neka och säga att du minsann inte beställt något dödsknark.

Dem kan inte koppla köpet till dig
Citera
2014-12-23, 00:38
Medlem
Ja, att beställa på nätet är en oerhört större torskchans än ifall du skulle göra en street deal.
Enda du behöver veta, sen hur du sköter affären genom elektronisk kommunikation spelar också roll.
Ingen är säker på nätet, ditt paket går ju igenom flera mellanhänder (på postterminalen) sen om du har otur så nosar hunden upp paketet.

Sedan om det nu visar sig att det är så många paket så får du högre prioritet hos polisen/tullen för de kan misstänka snabbt överlåtelse. Då kommer du inte få ett brev hem där de frågar om det är ditt, de kommer låta paketet skickas vidare och vänta tills du kvitterar ut brevet.

Otaliga människor som torskat så.
Citera
2014-12-23, 00:41
Medlem
lovevaginass avatar
Åh glädjebesked om det stämmer.
Jag har beställt 90% inrikes,och ska bara köra inrikes i framtiden.
Så det här med PCP-nyckel och maila osv då? Bara onödigt?

Japp,neka kommer jag göra,men kommer dom hit och vill kika runt/ta mig in på piss/blod prov är jag ju "fucked"
Citera
2014-12-23, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Ja, att beställa på nätet är en oerhört större torskchans än ifall du skulle göra en street deal.
Enda du behöver veta, sen hur du sköter affären genom elektronisk kommunikation spelar också roll.
Ingen är säker på nätet, ditt paket går ju igenom flera mellanhänder (på postterminalen) sen om du har otur så nosar hunden upp paketet.

Sedan om det nu visar sig att det är så många paket så får du högre prioritet hos polisen/tullen för de kan misstänka snabbt överlåtelse. Då kommer du inte få ett brev hem där de frågar om det är ditt, de kommer låta paketet skickas vidare och vänta tills du kvitterar ut brevet.

Otaliga människor som torskat så.
Ingen jag känner har torskat på att beställa online, så tror inte det är så stor risk i alla fall.
Citera
2014-12-23, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombah
Ingen jag känner har torskat på att beställa online, så tror inte det är så stor risk i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av lovevaginas

Japp,neka kommer jag göra,men kommer dom hit och vill kika runt/ta mig in på piss/blod prov är jag ju "fucked"
Om du kollar nybörjartråden på cannabisforat så torskade Bithax sin första beställning.
Citera
2014-12-23, 01:08
Medlem
lovevaginass avatar
Mycket blandade åsikter nu,tänkte beställa typ 1-2g tjack,lite benso,ev lite ritalin,Antar jag avstår
Citera
2014-12-23, 02:53
Medlem
MDMAfags avatar
Citat:
Mycket blandade åsikter nu,tänkte beställa typ 1-2g tjack,lite benso,ev lite ritalin,Antar jag avstår

Att få massa vadderade kuvert i postlådan väcker definitivt misstanke hos posten/brevbärare, brevbärare har bra koll på sina rundor. Sen exakt vilken typ av samarbetet som finns mellan post och rättsväsendet är osäker. Men eftersom Internethandel med droger inte är en nyhet så lär det finnas protokoll för hur misstankar ska behandlas.
Citera
2014-12-23, 04:43
Jag är ingen expert på detta men jag kom in på detta området när jag pratade men en arbetskollega som utbildar sig till polis. Han har bara en termin kvar och var på en föreläsning för 2 månader sedan om just den ökade droghandlen på internet. Han som höll i föreläsningen var tydligen någon knarkpolis som höll på att beskämpa droger på internet. Han sa att det är näst intill omöjligt att åka fast om man gör rätt. Så länge du inte använder din riktiga email eller något sådant utan har allt krypterat och via ToR så ska inte polisen kunna ta dig alls. Dock om du beställer paket utrikes så kan ju man ha otur om tullen hittar det.

Men det jag har fått höra från min arbetskollega är att det är omöjligt för polisen att kunna ta privatpersonerna som köper pga av de inte har kapasiteten att knäcka skiten.

Jag hade nog bara läst lite om hur man kan vara helt annonym på TOR sen en krypterad hotmail, sen kvittar det nog hur mycket du beställer eller vad
Citera
2014-12-23, 05:41
Medlem
bithaxs avatar
Vet inte. Jag la en order där, och den har inte kommit efter 3 veckor.
Snubben sa att han hade skickat, och han var grön osv.

Antar att jag torskat.
Jaja..
Citera
2015-01-29, 10:16
Medlem
När posten får paketet på sorteringen, postkontor samt utkörning och det finns minsta lilla misstanke, kontaktas polis! Kan vara företagsnamnet, form, lukt!

Uppgift från polisen själva!

Tänk på att det är ett 20-tal händer som rör paketet innan leverans, sen är det ju självklar enklare inrikes än utrikes, tull osv!
Citera
2015-01-29, 11:06
Bannlyst
Citat:

PCP-nyckel ska du absolut ha.

Köp större mängder med riktigt bra stealth relativt sällan. Det är klart som fan att brevbäraren fattar om du får flera vadderade kuvert i veckan. Beställ en gång i månaden eller varannan månad. Det brukar ge ordentlig rabatt också. Om du ändå torskar så får du inte värre straff så länge det är uppenbart att det bara är för eget bruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in