• 1
  • 2
2014-12-23, 00:24
Medlem
abowbrorsans avatar
Jag och min vän var som många andra kvällar ute i Camden i London när vi plötsligt gick förbi en källarbutik (inte långt ifrån Camden Town-tuben) där vi såg bland annat bongar, pipor, tändare osv, som en helt vanlig turistaffär som försöker sälja lite "coola saker", tänkte vi. Vi gick in i affären och konstaterade genast att det inte var en vanlig turistaffär som försöker sälja lite coola saker.

I den här butiken säljer de nämligen droger. Lagligt. Allt vad du kan tänka dig. Weed, kokain, E, heroin, LSD, svamp, Subutex och mycket, mycket mer. Vi undrade hur det här kunde stämma och killen som jobbade i butiken förklarade att det är lagligt eftersom staten inte vill att människor ska köpa på gatan, speciellt inte i Camden där det cirkulerar väldigt mycket droger.

I butiken har de flera kameror uppsatta och på baksidan av varje plastficka sitter det en lapp som förklarar klart och tydligt att det är lagligt att konsumera för personer över 18 år och att man inte kan åka fast för det. Butiken är inte undangömd alls och dörren till butiken är öppen.

Jag och min vän köpte två stycken E-piller för £20 (1£ är 12kr) och vi fick dessutom ett piller gratis. Utöver det så köpte min vän 1g weed för £10 och fick 0,5g på köpet. Och inte nog med det - vi fick även två linor kokain var att testa. Jag avböjde vänligt, men min vän testade en lina.

För mig låter det här för bra för att vara sant. Hur kan det här stämma egentligen? Är det någon annan som har varit där?

Jag minns inte namnet på butiken, men nästa gång jag åker till Camden så ska jag ta reda på det. Jag kan även uppdatera om hur bra drogerna var.

Mod; flytta tråden om den ligger fel.
2014-12-23, 00:34
Bannlyst
"Glömt namnet på butiken" låter som troll.

Menmen..

Hur mycket kostade kokain? Bra kvalité?

Fanns det GHB och fin kristall MDMA pulver?
2014-12-23, 00:36
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Men va passande att du "glömt bort namnet på butiken".

Finns inte en chans att dom säljer droger helt öppet på det viset du beskriver.
2014-12-23, 00:42
Medlem
abowbrorsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dtf
"Glömt namnet på butiken" låter som troll.

Menmen..

Hur mycket kostade kokain? Bra kvalité?

Fanns det GHB och fin kristall MDMA pulver?

Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
Men va passande att du "glömt bort namnet på butiken".

Finns inte en chans att dom säljer droger helt öppet på det viset du beskriver.

Det heter något med Amsterdam. Kul att ni tror att det är troll, men det är det verkligen inte. Jag ska inte till Camden förrän i helgen så jag kan tyvärr inte bevisa det innan dess. Hur som helst, skippa gärna era troll-kommentarer och håll er för fan till mina två frågor. Jag kan garantera er att det här INTE är troll.
2014-12-23, 00:45
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abowbrorsan
Det heter något med Amsterdam. Kul att ni tror att det är troll, men det är det verkligen inte. Jag ska inte till Camden förrän i helgen så jag kan tyvärr inte bevisa det innan dess. Hur som helst, skippa gärna era troll-kommentarer och håll er för fan till mina två frågor. Jag kan garantera er att det här INTE är troll.

Okej jag ska svara på frågan i rubriken: "Hur kan det här stämma?" Svaret är att tills du har lagt upp bevis så stämmer det inte.
2014-12-23, 00:50
Medlem
BatmanLigists avatar
Citat:
Okej jag ska svara på frågan i rubriken: "Hur kan det här stämma?" Svaret är att tills du har lagt upp bevis så stämmer det inte.

Nu blir jag tyvärr tvungen att meddela er att ni har blivit ägda. Jag har också varit inne i butiken och kan garantera att det stämmer. Amsterdam of London heter butiken och den finns att hitta på Google Maps, för den som inte tror på det.

Edit; jag kan tyvärr inte uttala mig om kvaliteten på någon av preparaten. Jag har inte köpt något där eftersom jag var in dit sista dagen och planet hem dagen efter skulle gå 7 på morgonen.
Senast redigerad av BatmanLigist 2014-12-23 kl. 00:52.
2014-12-23, 00:56
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BatmanLigist
Nu blir jag tyvärr tvungen att meddela er att ni har blivit ägda. Jag har också varit inne i butiken och kan garantera att det stämmer. Amsterdam of London heter butiken och den finns att hitta på Google Maps, för den som inte tror på det.

Edit; jag kan tyvärr inte uttala mig om kvaliteten på någon av preparaten. Jag har inte köpt något där eftersom jag var in dit sista dagen och planet hem dagen efter skulle gå 7 på morgonen.

Okej så det finns en affär som heter Amsterdam of London.. so? Riktiga bevis tack.
2014-12-23, 00:57
Medlem
McBrowns avatar
https://www.youtube.com/watch?v=gmwivZknXJE
2014-12-23, 00:59
Medlem
abowbrorsans avatar
Citat:
Okej så det finns en affär som heter Amsterdam of London.. so? Riktiga bevis tack.

Tack #batmanligist! Du vet ju uppenbarligen inte hur Google fungerar, men eftersom du är så efterbliven så kan jag säga att du bland annat kommer att hitta den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=gmwivZknXJE
2014-12-23, 01:00
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abowbrorsan
killen som jobbade i butiken förklarade att det är lagligt eftersom staten inte vill att människor ska köpa på gatan, speciellt inte i Camden där det cirkulerar väldigt mycket droger.

Knark är inte lagligt i England.
2014-12-23, 01:02
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McBrown
https://www.youtube.com/watch?v=gmwivZknXJE

Se på fan

Är fortfarande inte nöjd med bevisen helt dock. Känns lite väl skumt detta.

Det är en sak om myndigheterna skulle se mellan fingrarna för cannabis och kanske svamp. Men kokain etc NO WAY.
2014-12-23, 01:02
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Det låter för bra för att vara sant.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in