• 1
  • 2
2005-09-20, 13:23
Medlem
Hej, så en poster för denna produkt på vägen hem från jobbet igår och det skall alltså vara ett lättmargarin med smörsmak eller något liknande.

Är det någon som har prövat det? Bregott och flora är ju bra mycket godare än den nyttigare typen av smörgåsmargarin (becell, lätt & lagom, lätta osv), men jag ska köpa denna och prova tror jag...kan ju inte förlora egentligen eftersom jag ibland köper lätt & lagom ändå!

jag får återkomma med ris eller ros!

kram,
~ f
Citera
2005-09-20, 13:31
Medlem
hehe gör så
Citera
2005-09-20, 16:36
Medlem
alrunans avatar
på reklamen jag sett på stan står det:

för att det ska smaka smör måste det vara smör

eller nåt liknande. Är inte det smått motsägelsefullt?
Citera
2005-09-20, 18:19
Medlem
Big Mama´s guns avatar
nej man får inte skriva så,jag reagerade över denna reklam med avsmak.Har det gått så jävla långt att deras äckelmargarin måste smaksättas med smörsmak?Vad är det för fel på r i k t i g t smör?

mon dieu,nu slutar ni köpa denna naturvidriga produkt gott folk-köp bregott!!!Det kan man steka i och det är inte fullt av giftiga substanser.

om man nu använder smör.jag gör ju inte det.så jag ska vara tyst nu.
Citera
2005-09-20, 19:27
Medlem
Mysonoxens avatar
Lätt & Lagom har förr hävdat att deras matfett har en "naturlig smörsmak" så detta är inget nytt, gott folk.

Jag har då aldrig märkt att mitt vanliga smör smakat tapetklister a la Lätt & Lagom.

Jag tror inte det smakar smör nu heller men har ingen lust att ens slänga ut 15 spänn för att få mina fördomar bekräftade, så jag väntar på recensioner här.

Milda (Flora) och Bregott är det enda förutom riktigt smör som duger på mackan.
Citera
2005-09-20, 20:42
Medlem
alrunans avatar
Köper sällan smör, men gör man det ska det väl smaka just smör, inte margarin. Det är ju som att jämföra choklad och blockchoklad.
Citera
2005-09-21, 02:32
Medlem
volvo 240s avatar
För nåt år sedan hade Lätt och lagom en mer smöraktig smak. Sen ändra dom det till den nuvarande som luktar blaj. Och nu lanserar dom lätt och lagom med smörsmak. Hmmm.
Citera
2005-09-21, 02:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Jag tycker det smakar alldeles för flottigt. Jag föredrar MiniLätta (28% fett), då kan man dessutom bre på ett lite tjockare lager, vilket såklart gör smörgåsen godare.
Citera
2005-09-21, 15:47
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainBeyond
Jag tycker det smakar alldeles för flottigt. Jag föredrar MiniLätta (28% fett), då kan man dessutom bre på ett lite tjockare lager, vilket såklart gör smörgåsen godare.

Håller inte med, men smaken är ju olika.

Jag har ännu inte provat ett lättmargarin som smakat gott...
Citera
2005-09-21, 16:22
Medlem
Not_mes avatar
Citat:

Bregott är väl smör??
Citera
2005-09-21, 16:41
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Bregott är väl smör??

det innehåller smör men är inte 100% smör, 70% är smör, resten vegetabilisk olja
Citera
2005-09-21, 16:50
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
det innehåller smör men är inte 100% smör, 70% är smör, resten vegetabilisk olja

Åh fan, hade jag inte en aning om... Har gått omkring i min illusion att det är bara smör i bregott...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in