2014-12-22, 22:25
Medlem
think2acts avatar
Hej köpte idag en logitech c525 på elgiganten, tänkte chatta lite på chatroulette men när jag kommer in på sidan så frågar dom om man tillåter att hemsidan får använda kameran och det tillåter jag
så jag trycker på knappen men min kamera funkar ändå inte.

Har högerklickat och gått in på inställningar och sånt och valt rätt kamera samt mikrofon men inget händer. Har även senaste flash player drivrutinerna men ändå händer inget.

Jag har installerat om mjukvaruprogrammet från logitech och även startat om datorn två gånger, plus att jag inte har några andra kameraprogram öppna medans jag chattar, funkar ändå inte.

Nån som kan och vill hjälpa mig?
Citera
2014-12-22, 22:26
Medlem
Testa om det funkar på något annat program/sida, är säkert chatroulette som muppar sig
Citera
2014-12-22, 22:38
Medlem
think2acts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
Testa om det funkar på något annat program/sida, är säkert chatroulette som muppar sig
testat nu på två andra program de funkar inte där heller, nu när jag försöker registrera kamera så funkar de inte heller.
Citera
2014-12-22, 22:49
Medlem
Polyklorfenols avatar
Prova olika webbläsare: Internet Explorer, Google Chrome och Mozilla Firefox reagerar alla annorlunda på just sådana sidor.

Byt USB-port.
Citera
2014-12-22, 23:11
Medlem
think2acts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Prova olika webbläsare: Internet Explorer, Google Chrome och Mozilla Firefox reagerar alla annorlunda på just sådana sidor.

Byt USB-port.

jag har faktiskt försökt allt funkar fortfarande inte men själva logitech programmet funkar att ta bilder och video med men att använda de på hemsidorna funkar inte.
Citera
2014-12-23, 08:56
Medlem
EckiEckis avatar
Köpråd - PC: Tillbehör --> Hårdvara - PC
/Moderator
Citera
2014-12-31, 00:06
Medlem
peffe22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av think2act
jag har faktiskt försökt allt funkar fortfarande inte men själva logitech programmet funkar att ta bilder och video med men att använda de på hemsidorna funkar inte.
Använder du IE så frågar den också om tillåtelse vid adress fältet någonstans.
Samma med Chrome
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in