2014-12-22, 21:06
Medlem
Jag har sedan ett år tillbaka börjat att investera i aktier och har byggt upp min egen aktie portfölj. Under året har jag lagt till flera aktier men bara sålt en. Jag kan självklart logga in på min bank och kolla hur aktierna går men jag vill gärna ha ett program där allt sköts automatiks och där jag kan se min totala vinst/förlust på hela portföljen.

Jag har sökt på nätet och har bland annat funnit excel mallar. Problemet här är att köpa/sälj inte matas in automatiskt i slutresultatet, direktavkastning finns inte med, och eventuella kostnader när man köper och säljer. Jag är medlem på Di.se och jag gjorde min egen portfölj där men samma problem uppstod. Direktavkastning är inte med och dessutom står inte den totala vins/förlusten med i %.

Det jag söker är ett program där jag kan mata in alla mina exakta transaktioner (och datum), deras kostnader, eventuell avkastning jag har fått. Detta för att kunna se vinst/förlust på alla aktier, totala insättningar och totalavkastning på hela portföljen både i kronor och i procent. Programmet måste kunna hantera svenska aktier och helst vara i realtid.

Finns det något program som har dessa karaktärer och är gratis?

Alla tips uppskattas!

Mvh
Citera
2014-12-22, 21:09
Medlem
HerroFruBolls avatar
Morningstar.se
Citera
2014-12-22, 21:24
Medlem
Tack, jag har redan skapat ett konto där och försökt men för mig går det bara att lägga till fonder och inga aktier?
Citera
2017-12-11, 13:37
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Samma frågeställning här.
Har både fonder, cryptovalutor och aktier.
Skulle vilja samla allt i något program eller vettigt Excel-ark, finns det ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in