2014-12-22, 19:50
Medlem
Har via jobb fått jobb och den gdrive jag har där gått från 15 GB till 10 TB. Är sugen på att dra upp och förvara säkerhetskopior där som för nuvarande är runt 250 GB, men känns lite si så där med 250 gb privat material hos Google. Kör med Goodsync som kan kryptera med 128 bit men för att återskapa en särskild fil måste jag dra ner hela säkerhetskopian så det lite opraktiskt. Andra förslag vad man skulle kunna göra med 10 TB?
Citera
2014-12-22, 20:14
Medlem
Senapstjuvens avatar
Varför har du problem med att lagra privata filer hos Google? Personligen så litar jag mer på Google än något annat internetbaserat företag.
Citera
2014-12-22, 20:19
Medlem
Har bara det, kommer nog inte ladda upp privat PRIVATA grejor utan att de är krypterade på något sätt även om det så är simpel kryptering.
Citera
2014-12-22, 20:19
Medlem
Iloveludas avatar
Skulle använda alternativet kryptering. Google är verkligen big brother och snokar i allt. Alternativet är ju att dela upp backupen i mindre delar typ 1 gb och bokföra vad som finns i vilken del.
Då behöver du inte ladda ner rubbet igen.
Citera
2014-12-23, 12:17
Medlem
johanponkens avatar
Är inte det här möjligt:
Allt är krypterat, men det finns även ett index som håller reda på vad som är vad, så att man kan ladda ned relevant bit och dekryptera. Det kanske krävs att krypteringen ändå görs i småbitar, vilket väl minskar säkerheten.
Indexet självt finns lokalt, men ändras och backas upp det med.
Googlade lite, men fann inget. Jag kanske är ute och

Kod:
          __o
        _ \<,_
       (_)/ (_)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in