[quote=Folketsman|70594446]Märkligt, men för två dagar tittade jag på ett äldre avsnitt med Sopranos där Tony och hans syster Jancice åt märgben.
Det låter verkligen inte så fräsht.
Att bjuda ut sin kvinnliga dejt för att suga ut märgen från ben, kommer inte att leda till en vidare god relation.
Det kanske är gott, jag har inte prövat, och jag tror inte så många tjejer anser det vore den bästa första måltiden tillsamman.
Vill ni ha mitt tips så är fiskgratäng bra för den första dejten.
Det är både lätt, mättande och väldigt gott. Och med en flaska vitt vin, eller två kommer man snart in i den rätta stämningen.
Jag tänker lite nu på min första riktiga maträtt och hur den såg ut.
Det var hur Marco gjorde med sin sked och formade fiskfjällsmönster på sin gratäng.
För mig var det att ta konsten till en högre nivå.
Det var inte jag som kom på detta utan 3-stjärniga kocken Marco Pierre White. Och jag insåg att tjejer kommer älska detta. Det var hur han använde en sked, för att göra fiskfjällsmärken på potatismoset.
Tidigare hade jag ingen noggrannhet i köket.
Jag var lite yngre då men blev rätt imponerad. Att göra märken och former i sin egen mat var något jag inte hade tänkt på förut. En vanlig snubbe som jag var då, skulle inte tänkt på då.
Det finns en film på youtube där han bjuder en kock på mat. Raymond Blank.
Man ser i den filmen att han även valt tallrikar för att passa maträtten han bjöd på. Och det var det mest imponerande. Han valde ut tallrikar för de rätter han serverade. Det är ganska imponerande!
Och kanske det som skiljer oss vanliga från 3 stjärniga kockar.
Inte jag då, men ni andra dumjävlar!