Jag lste nyss i en annan trd ngot om att samlat betygsdokument inte gr omvandla till slutbetyg efter juni 2015 (WTF) Brjade ska p google och ser det finns ngon 8-rs regel ocks.
Nu sitter jag med ett samlat betygsdokument frn komvux. Lst in 2150 pong med mestadels MVG och VG som gett mig grundlggande behrighet och lst p hgskola en del. Har ven 200 pong IG som jag inte tagit ut p samlade betygsdokumentet.
Jag har hela 6 kurser som som jag lst fr mer n 8 r sen, mitt frsta betyg fick jag dec 2005 och dom flesta r krnmne som matematik A, svenska A, samhllskunskap A och religionskunskap A r mer n 8 r gamla.
Betyder detta att jag nu saknar hela 6 kurser bortrknade och sen mste lsa ytterligare 100 pong godknt och mste lsa in dom innan juni 2015 annars raderas hela mitt gymnasium jag slitit med i 4 r? Det r fr sent fr att komma in p 6-7 kurser till vren och jag har fan ingen lust att lsa om ngot jvla gymnasium d jag jobbar heltid. Ska man behva sitta gra 7 prvningar nu i vr och bekosta 3500 kr i avgift+bcker.
Jag tror jag hller p smller av!! VAFAN R DETTA!.Jag kommer f en psykos om detta r sant d jag bara r 30 och funderat p plugga en utbildning i framtiden. 4 r studier p komvux fr ingenting.
Vntar nu p att ringa syo kl 08.00 men dom har vl gtt p julledigt nu!
Det r ju helt sjukt detta om det stmmer, jag kommer starta krig mot dom som tagit detta beslut. Skert alliansen!