2014-12-22, 05:33
Bannlyst
När jag sätter på datorn och går in på aftonbladet.se eller facebook.se för första gången på dagen så "fastnar" allt, kan inte styra pekaren eller någonting utan måste vänta i ca en minut på att det ska bli normalt igen. Sedan uppstår inte detta problem någon mer gång förrän nästa gång jag stänger av och sätter på datorn och ska gå in på en sida. Har märkt att detta brukar ske när jag besöker aftonbladet eller facebook, mycket möjligt att det uppstår på andra sidor också men dessa är vanligtvis de första sidorna jag går in på.

Någon som har den blekaste om vad detta kan bero på och hur det kan åtgärdas? Har Windows 7 och använder Google Chrome.
Citera
2014-12-22, 06:24
Medlem
endures avatar
Det beror på om det endast är segt de första minuterna efter datorn har startats upp eller om det är uppstarten av webbläsaren i fråga som är startskottet.

Om vi säger att du startar upp datorn och väntar 10 minuter och sen startar upp webbläsaren, är den fortfarande seg?

Om inte så är det nog bara i uppstartsfasen som uppstartsprogram och filer läses in för långsamt. Snabbaste lösningen på det är att rensa bland uppstartsvalen (sök efter "msconfig" i startmenyn och välj fliken startup, bocka ur allting onödigt) eller att helt enkelt sätta in en snabbare hårddisk eller SSD.
Citera
2014-12-22, 07:38

Att Aftonbladets skitsida är seg beror på att all jävla reklamskit skall ladda.
Citera
2014-12-22, 15:39
Medlem
Yeyeoke66s avatar
Beror troligtvis på att datorn startar upp processer/aktiviteter i bakgrunden vilket segar ner datorn. Uppgradera datorn eller lär dig att leva med det är mitt tips!
Citera
2014-12-22, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M1159

Att Aftonbladets skitsida är seg beror på att all jävla reklamskit skall ladda.

Mjo, men facebooks startsida borde väl inte vara så seg? Dvs https://www.facebook.com/ när man inte ens är inloggad. Känns som att den reagerar mot något där, som gör att det tar lång tid att "ladda" ? Annars så borde det väl bli så på vilken sida man än besöker som förstasida?
Citera
2014-12-23, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av endure
Det beror på om det endast är segt de första minuterna efter datorn har startats upp eller om det är uppstarten av webbläsaren i fråga som är startskottet.

Om vi säger att du startar upp datorn och väntar 10 minuter och sen startar upp webbläsaren, är den fortfarande seg?

Den hakar fortfarande upp sig på aftonbladet/facebook då ja, verkar som att det bara sker med Chrome dessutom, med Firefox verkade det ok.

Prövade att radera allt i C:\Users\username\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Cache men det hjälpte inte.
Senast redigerad av peterj76 2014-12-23 kl. 19:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in