Ngon smart man (dd nu; som de smarta ofta r) sa: "Om alla visste vad som sas bakom deras ryggar skulle det inte finnas tre vnner p hela jorden."
Jag har aldrig trffat en mnniska som varit perfekt. Jag har inte trffat denna mnniska drfr att vi alla har negativitet inom oss.
ven om en man r vldigt vnlig finns det ngot inom honom som r skadligt fr honom sjlv och andra, och ganska ofta str sig de vldigt negativa mest p de mest positiva. Det r dock inte rimligt att anta att detta fenomen r att skyllas p de vi kallar positiva
Detta att hantera oss sjlva och andra; lindra det onda och vrda det goda; r en (stor) del av livet.
Om en man fr ett rep i gva, men repet r lst i en knut; d vill han genast lsa upp knuten, p det att han m anvnda repet till ngot anvndbart; men om alla vra problem vore lsta, och srskilt om ngon annan skulle lsa dem t oss, skulle mngen st rdvill med ett rep i handen; och det lter inte bra i mina ron i alla fall
Nr vissa problem r lsta, och vi till viss del vet vad livet r och vad det ska anvndas till br vi vnda oss bde int och till andra fr vgledning; likas om det som fortfarande r frslutet och problematiskt fr oss.
Jag tror att den som s stark i sin krlek att han kan se det konstruktiva i andras vlvilja, br strva efter att inse vad konstruktivt finns i det vi ser som deras illvilja.
Vad du gr; lna inte ont med ont, p det att du m ta dig ur det hr.