• 1
  • 2
2014-12-22, 04:39
Medlem
Det r ganska uppenbart att det snackas en del skit p vra arbetsplatser och oftast r det ingen som kommer undan. Ett exempel r nr en jtteschysst och empatisk kollega var sjuk. D brjade man snacka om att han var si och s. Helt jvla sjukt! Jag frstr att man inte kan vara bsta polare med alla, men det hr skitsnackandet r verkligen ett arbetsmiljproblem. Vad sger folk nr jag r sjuk eller r ute p annat?

Frgan r allts hur man ska hantera att folk frmodligen snackar skit om dig nr du inte r i nrheten?
Citera
2014-12-22, 04:47
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charter

Frgan r allts hur man ska hantera att folk frmodligen snackar skit om dig nr du inte r i nrheten?

Det folk sger bakom min rygg svarar mitt rsle p. Antingen lever man sitt liv, eller ntt ocks lever man genom att bertta hur andra lever sina liv.

Skit i mnniskor som snackar bakom din rygg, de har inget eget liv som r vrt ngot.
Citera
2014-12-22, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatPPLrHrdrTkidnap
Det folk sger bakom min rygg svarar mitt rsle p. Antingen lever man sitt liv, eller ntt ocks lever man genom att bertta hur andra lever sina liv.

Skit i mnniskor som snackar bakom din rygg, de har inget eget liv som r vrt ngot.

Hur ska man bemta mnniskor som man vet har snackat skit om en d?
Citera
2014-12-22, 04:52
Medlem
Du skall gra som jag gr.

Le, sg till dom ooh jag visste inte att jag var s VIKTIG fr dig i ditt liv att du t o m. tar dig tid att tala om mig. Jag knner mig smickrad- le extra mkt nu- eftersom jag inte gnar dig en enda tanke.

Kan ven lgga till usch jag frstr nu hur Madonna mste knna sig, kan inte vara ltt att vara berm.

Funkar alltid fr mig och dom blir tysta och gapar och det tar alltid nga sekunder fr dom att kunna svara, deras svar r att vnda p klacken och dom r rda i ansiktet.
Citera
2014-12-22, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljuvsommarnatt
Du skall gra som jag gr.

Le, sg till dom ooh jag visste inte att jag var s VIKTIG fr dig i ditt liv att du t o m. tar dig tid att tala om mig. Jag knner mig smickrad- le extra mkt nu- eftersom jag inte gnar dig en enda tanke.

Kan ven lgga till usch jag frstr nu hur Madonna mste knna sig, kan inte vara ltt att vara berm.

Funkar alltid fr mig och dom blir tysta och gapar och det tar alltid nga sekunder fr dom att kunna svara, deras svar r att vnda p klacken och dom r rda i ansiktet.

Frvrrar inte det hela situationen d? Man mste ju st ut med fanskapen p dagarna?
Citera
Medlem
Det du inte vet mr du inte dligt av.
Bara meningslst att g att lta ifall ngra eventuellt snackar skit bakom din rygg.
Citera
Medlem
Trkigt att hra! Det r tyvrr samma sak p min arbetsplats, mer skitsnack n vad man kan tro!

Det bsta man kan gra, tror jag, r att skta sitt jobb och att aldrig snacka skit sjlv. Jag sger aldrig ngot illa om ngon p min arbetsplats, och det knns iallafal som att jag gr dr "neutral". Jag har ven mrkt att en annan kille p jobbet som aldrig sger ngot elakt om ngon eller s, har heller aldrig blivit utsatt fr skitsnack.
Citera
2014-12-22, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hansomgillarglass
Trkigt att hra! Det r tyvrr samma sak p min arbetsplats, mer skitsnack n vad man kan tro!

Det bsta man kan gra, tror jag, r att skta sitt jobb och att aldrig snacka skit sjlv. Jag sger aldrig ngot illa om ngon p min arbetsplats, och det knns iallafal som att jag gr dr "neutral". Jag har ven mrkt att en annan kille p jobbet som aldrig sger ngot elakt om ngon eller s, har heller aldrig blivit utsatt fr skitsnack.

Absolut. Samt att aldrig gra sig obekvm, vilket r en grogrund fr skitsnack, men samtidigt fr man st ut med skitsnack fr att man har sikter och man fr ven skit fr att man inte har sikter. Ingen kommer undan.
Citera
2014-12-22, 05:04
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
h jag vete fan ass, jag brukar inte bry mig om vad folk sger s lnge det inte r till ens ansikte. Sen brukar jag inte bry mig heller om folk talar om fr mig att den och den snackar skit om en, det brukar vara personer som verkar gilla sl kil mellan folk och skapa brk ver ingenting. Vissa personer brukar veranalysera vad folk sger och terbertta en bild som helt enkelt inte stmmer, drfr litar jag bara p mina egna upplevelser i snt hra.
Citera
2014-12-22, 05:05
Medlem
Som en herre redan skrev.
Om man vill göra något åt saken så sätter man en skitjiddrare på plats.
Om man ej är stark nog så bidrar man helt enkelt ej med mer eld till brasan.
Våran arbetsplats tog tag i detta.
Samlade allihop å körde ett pepptalk ala Wikegård.
De flesta sluta snacka skit men vissa rötägg kommer fortsätta i evigheter.
Personligen orkar jag ej ta tag i dessa personer längre.
Går bara ifrån tex fikarummet om det blir skitsnack.
😉
Citera
2014-12-22, 06:09
Medlem
Ngon smart man (dd nu; som de smarta ofta r) sa: "Om alla visste vad som sas bakom deras ryggar skulle det inte finnas tre vnner p hela jorden."

Jag har aldrig trffat en mnniska som varit perfekt. Jag har inte trffat denna mnniska drfr att vi alla har negativitet inom oss.
ven om en man r vldigt vnlig finns det ngot inom honom som r skadligt fr honom sjlv och andra, och ganska ofta str sig de vldigt negativa mest p de mest positiva. Det r dock inte rimligt att anta att detta fenomen r att skyllas p de vi kallar positiva

Detta att hantera oss sjlva och andra; lindra det onda och vrda det goda; r en (stor) del av livet.

Om en man fr ett rep i gva, men repet r lst i en knut; d vill han genast lsa upp knuten, p det att han m anvnda repet till ngot anvndbart; men om alla vra problem vore lsta, och srskilt om ngon annan skulle lsa dem t oss, skulle mngen st rdvill med ett rep i handen; och det lter inte bra i mina ron i alla fall
Nr vissa problem r lsta, och vi till viss del vet vad livet r och vad det ska anvndas till br vi vnda oss bde int och till andra fr vgledning; likas om det som fortfarande r frslutet och problematiskt fr oss.

Jag tror att den som s stark i sin krlek att han kan se det konstruktiva i andras vlvilja, br strva efter att inse vad konstruktivt finns i det vi ser som deras illvilja.

Vad du gr; lna inte ont med ont, p det att du m ta dig ur det hr.
Citera
2014-12-22, 11:11
Medlem
supermassives avatar
Det r kanske ltt att sga men det tips jag vill ge dig r att inte bry dig. S lnge det inte gr verstyr s r det bsta att inte visa att du bryr dig. Deras skitsnack sger mer om de sjlva n vad det sger om dig. Det r klart att du kan stlla personen mot vggen om du skulle knna fr det. Men snk dig inte lgre till deras niver isfall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in