Citat:
Ursprungligen postat av
letarriktning
Svenska partiers uppgift är att värna om svenska medborgare. F! och MP verkar tro att deras uppgift är att lösa hela världens problem. F!'s låga andel sympatisörer beror såklart på detta, MP är en blandning av F!&V=lite större väljarstöd. SD bedriver en mellanmjölkspolitik just nu om man jämför med övriga länder i Europa, spec i ett nordiskt perspektiv. 7-klövern har blivit extremistpartier allihop i mitt tycke.
Ja politikerna ska ju givetvis se till att Svenska folket ska ha det bra.
Och ja, FI och MP bryr sig för mycket om världen för Sveriges eget bästa och dom verkar inte ha någon större koll på pengar, speciellt FI.
Och SD bedriver ingen höjdar politik i mitt tycke heller, däremot så vågar dom prata om invandringen vilket behövs i Sverige, dock så faller mig inte deras lösningar på invandringen mig i smaken.
Sen så vet jag inte om jag håller med om att alla är extremistpartier egentligen. Tycker mer att samtliga politiker i riksdagen är ett gäng omogna fjollor som hellre skyller på andra och vägrar samarbeta och kompromissa än att komma med lösningar och styra upp detta jävla land.