2014-12-21, 19:17
Medlem
Revolteras avatar
Vore det rättvist att påstå att FI är den feministiska motsvarigheten till SD?

Eftersom både SD och FI är partier som skuldbelägger människor baserat på genetiska förutsättningar, och vars politik går ut på att ställa grupper mot varandra.

Exempelvis vill FI att samtliga män, oavsett om de är skyldiga till det eller inte, ska genomgå en omskolning gällande konsumtionsbeteende. Hur kan de anse att alla män ska skuldbeläggas, för det konsumtionsbeteende som stor del av männen är skyldiga till? Att samtliga bör skuldbeläggas på grund av sina genetiska förutsättningar och det kön de tillhör?

Tidigare har FI även förespråkat exempelvis en särskild mansskatt.
Citera
2014-12-21, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
Eftersom både SD och FI är partier som skuldbelägger människor baserat på genetiska förutsättningar, och vars politik går ut på att ställa grupper mot varandra.

Hur gör SD detta? Kan du på något sätt utveckla ditt resonemang?
Citera
2014-12-21, 19:35
Moderator
Tinuviels avatar
Politik - Inrikes --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera
2014-12-21, 19:36
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Hur gör SD detta? Kan du på något sätt utveckla ditt resonemang?
Ja tack. Förtydliga gärna TS.
Citera
2014-12-21, 19:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Jag skulle nog snarare påstå att FIs motsvarighet är SvP.
Citera
2014-12-21, 19:38
Medlem
Vettefan om det vore rättvist men det är väl sant det du säger att båda bygger större delen av sin politik mot något som ingen har någon kontroll över, och båda placerar människor i grupper. Bägge partierna är duktiga på att lägga skulden på enskilda grupper i samhället också. SD skyller på invandrarna och FI på männen.

Sen så är väl FI mer "human" med sin politik däremot så har dom ju verkligen ingen aning om vad pengar är och vad man gör med pengar. Medans SD är mer seriös med sin politik.

Men i längden så vill FI att alla ska få ha det bra medans SD hellre vill att Svenska folket ska ha det bra så vettefan om man skulle kunna kalla FI för den feministiska motsvarigheten till SD.
Citera
2014-12-21, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
Vore det rättvist att påstå att FI är den feministiska motsvarigheten till SD?

Exempelvis vill FI att samtliga män, oavsett om de är skyldiga till det eller inte, ska genomgå en omskolning gällande konsumtionsbeteende. Hur kan de anse att alla män ska skuldbeläggas, för det konsumtionsbeteende som stor del av männen är skyldiga till? Att samtliga bör skuldbeläggas på grund av sina genetiska förutsättningar och det kön de tillhör?

Tidigare har FI även förespråkat exempelvis en särskild mansskatt.

Nej verkligen inte. Blanda inte ihop F!'s extremistväljare med SD's mellanmjölkssympatisörer.
Citera
2014-12-21, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christofferfan
Men i längden så vill FI att alla ska få ha det bra medans SD hellre vill att Svenska folket ska ha det bra så vettefan om man skulle kunna kalla FI för den feministiska motsvarigheten till SD.

Ja men alltså, det är väl det våra politiker ska göra, se till att det Svenska folket ska ha det bra? Vad har vi då annars politiker till?
Citera
2014-12-21, 19:51
Medlem
Citat:
Vettefan om det vore rättvist men det är väl sant det du säger att båda bygger större delen av sin politik mot något som ingen har någon kontroll över, och båda placerar människor i grupper. Bägge partierna är duktiga på att lägga skulden på enskilda grupper i samhället också. SD skyller på invandrarna och FI på männen.

Sen så är väl FI mer "human" med sin politik däremot så har dom ju verkligen ingen aning om vad pengar är och vad man gör med pengar. Medans SD är mer seriös med sin politik.

Svenska partiers uppgift är att värna om svenska medborgare. F! och MP verkar tro att deras uppgift är att lösa hela världens problem. F!'s låga andel sympatisörer beror såklart på detta, MP är en blandning av F!&V=lite större väljarstöd. SD bedriver en mellanmjölkspolitik just nu om man jämför med övriga länder i Europa, spec i ett nordiskt perspektiv. 7-klövern har blivit extremistpartier allihop i mitt tycke.
Citera
2014-12-21, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellerkanskeinte
Ja men alltså, det är väl det våra politiker ska göra, se till att det Svenska folket ska ha det bra? Vad har vi då annars politiker till?

Det stämmer, det tycker jag också.
Påpekar bara att FI vill att alla ska ha det bra medans SD vill att Svenska folket ska ha det bra.
Citera
2014-12-21, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letarriktning
Svenska partiers uppgift är att värna om svenska medborgare. F! och MP verkar tro att deras uppgift är att lösa hela världens problem. F!'s låga andel sympatisörer beror såklart på detta, MP är en blandning av F!&V=lite större väljarstöd. SD bedriver en mellanmjölkspolitik just nu om man jämför med övriga länder i Europa, spec i ett nordiskt perspektiv. 7-klövern har blivit extremistpartier allihop i mitt tycke.

Ja politikerna ska ju givetvis se till att Svenska folket ska ha det bra.
Och ja, FI och MP bryr sig för mycket om världen för Sveriges eget bästa och dom verkar inte ha någon större koll på pengar, speciellt FI.
Och SD bedriver ingen höjdar politik i mitt tycke heller, däremot så vågar dom prata om invandringen vilket behövs i Sverige, dock så faller mig inte deras lösningar på invandringen mig i smaken.

Sen så vet jag inte om jag håller med om att alla är extremistpartier egentligen. Tycker mer att samtliga politiker i riksdagen är ett gäng omogna fjollor som hellre skyller på andra och vägrar samarbeta och kompromissa än att komma med lösningar och styra upp detta jävla land.
Citera
2014-12-21, 20:55
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Det stämmer, det tycker jag också.
Påpekar bara att FI vill att alla ska ha det bra medans SD vill att Svenska folket ska ha det bra.

Det finns inget parti som går ut och säger att någon skall ha det dåligt. På det sättet är alla partier likadana. Sen är receptet för att uppnå välgången olika. Feministerna vill att alla män blir fjollor, sd vill ha ett Sverige med ett lite mindre kostsamt samvete. Ena linjen ter sig mer verklighetsförankrad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in