2014-12-30, 06:02
Medlem
Jag slutade knarka för över 14 månader sedan, jag har frivilligt bett om och fått hjälp av den svenska landstingsdrivna beroendevården men anser mig inte ha varit hjälpt av att ha varit kriminell under min tid som knarkare.
Citera
2014-12-30, 19:10
Bannlyst
Finns nog absolut personer som tycker att den svenska narkotikapolitiken har hjälpt dem, men många känner väl antagligen inte så.
Citera
2014-12-31, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IngenViktig
Hur får du tag på heroin idag? Är det verkligen så svårt?

Poängen är alltså att om man kämpar med drogfrihet så är det är lite lättare att hejda sig om det är lite krångliga eller obekväma steg mellan tanken att knarka och att man faktiskt sitter där och silar.

Det är inte supersvårt eller så, men skulle jag vilja vara hög om en timme så skulle det innebära lite för mycket besvär och osäkerhet. Så lite hjälper det med begränsad tillgänglighet.

För sakens skull så har svensk narkotikapolitik skadat mig också, i andra sammanhang.
Citera
2015-01-03, 15:00
Medlem
80-talists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenViktig
Hur får du tag på heroin idag? Är det verkligen så svårt?

Med tanke på internet och darkweb så är det lättare att få tag på heroin än starksprit i princip.
Citera
2015-01-03, 17:26
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Ja, jag anser mig hjälpt av svensk narkotikapolitik.

Hade heroin varit mer tillgängligt, t.ex. funnits i mataffären så hade jag nog varit heroinist nu.
Nu är det nog ingen här som förespråkar ett heroinstånd i den lokala ICA-butiken. LEAP gjorde en enkätundersökning där de fick fram att, givet att heroin var lagligt, skulle 99 % fortfarande inte pröva det.
Citera
2015-01-21, 21:02
Medlem
Bonnatorps avatar
Fick som 17-åring erfara att man uppenbarligen sätter in sociala åtgärder vid bruk av även oklassade substanser samt att det föreligger en smärre risk att det man får i handen inte är det som ens privata apotekare hävdar att det är (och man därmed ändå åker dit på ringa narkotikabrott).

På så sätt kan man väl säga att den auktoritärt straffande approachen i viss mån hjälpte mig ur spicemissbruket, även om det primära skälet var att jag blev en paranoid schizonisse av skiten.
Men då var det även samma system som fick mig att gå från CB till spice.
Visst kan det hända att jag ändå gått över av ekonomiska skäl, men under förutsättning att jag hållt mig till naturliga råvaror hade jag av just ekonomiska skäl aldrig heller kunnat bli missbrukare.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in