2014-12-21, 16:35
Medlem
Fallmans avatar
Hej!

Har haft denna dator i kanske 2 år. CD läsaren har fungerat tidigare men nu härom dagen ville jag spela upp en skiva men den funkar inte.

Jag kan öppna och stänga helt vanligt, men datorn reagerar inte...

Jag har provat dra ut och in sladden från moderkort till läsaren och bytt håll på sladdarna. Funkar ej

Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Felsökning\Maskinvara och ljud
Säger att jag ska kontrollera om den är ansluten.

Är det några problem med drivrutiner? Jag har formaterat om datorn osv, kanske där är felet? Isåfall hur går jag tillvägar. har windows 7, borde inte dem hitta det åt mig?
Citera
2014-12-21, 19:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ytterst sällan en CD/DVD-enhet behöver drivrutiner. Däremot så är detta en förbrukningsprodukt. Mitt råd är trots allt att du köper en ny enhet. Dessa kostar dryga 200 spänn.
Citera
2014-12-21, 21:06
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Ytterst sällan en CD/DVD-enhet behöver drivrutiner. Däremot så är detta en förbrukningsprodukt. Mitt råd är trots allt att du köper en ny enhet. Dessa kostar dryga 200 spänn.

Okej trist, får väl bli så.
Citera
2014-12-21, 22:13
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Köp du istället en ny än att bråka med den du har nu. Att felsöka en CD/DVD-enhet är dock lite svårt. Visst, man kan köra med en rengöringsskiva. Men om det är en fysiskt skada på enheten så kan detta kvitta.

Monterar bort den och släng enheten i papperskorgen.
Citera
2014-12-21, 23:13
Medlem
FakeItTiluMakeIts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Okej trist, får väl bli så.
Har du kollat i enhetshanteraren. Om inte så högerklicka på Din dator ikonen och välj hantera, i enhetshanteraren högerklickar du på din cd/dvd drive > egenskaper och kollar vad det står där.
Citera
2014-12-21, 23:18
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FakeItTiluMakeIt
Har du kollat i enhetshanteraren. Om inte så högerklicka på Din dator ikonen och välj hantera, i enhetshanteraren högerklickar du på din cd/dvd drive > egenskaper och kollar vad det står där.

Har gjort, hittar inte cd alls där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in