2014-12-21, 15:46
Medlem
Går en serie om det på TV där några blev anfallna av indianandar eftersom de bodde på deras mark. De fick klösmärken och liknande. Har hört innan att det är demoner och ickemänskliga andar som sysslar med sånt men det är alltså även spöken som kan göra sånt här eller vad är det för fenomen?
Citera
2014-12-21, 15:53
Medlem
Ratis avatar
Förekommer även i Lappland. Om någon bygger ett hus på t.ex. en gammal samestig blir det ett jäkla liv i huset. Fruktansvärt aggressiva andar men har aldrig hört att någon person ska ha skadats fysiskt desto värre.
Men fysisk kontakt har tydligen skett. Folk som blivit knuffade och sånt.
Citera
2014-12-21, 16:06
Medlem
Indianer höll på med mycket svart magi. Det är demoner som klöser .
Citera
2014-12-21, 16:24
Medlem
Andar som spökar och hemsöker =)
Citera
2014-12-22, 04:36
Bannlyst
Vart med om en liknande grejj själv. Låg och chillade till en låt och jag inbillade mig att det handlade om ett bröllop och att Gud hörde. Så får jag frågan om jag vill gifta mig med snubben som chillade bredvid. Om frågan var i mitt huvud eller om det var i melodin kommer jag inte ihåg men däremot var jag rätt säker på att polaren visste om detta spektakel och att Gud var där (nånstans). Svarade "ja" utan betänketid och snart känns det som att nån drar en kniv och skär precis under ögat på mig typ som en tår..

En annan gång upplevde jag det som att en orm av eld kom upp ur marken. Jag blev faschinerad och tog tag i den och började skaka och jag trodde marken skakade samtidigt. Kände mig som en psykotisk Harry Potter.. Sen dök en duva upp i andevärlden och ledde mig hem.. Så läser jag i bibeln typ ett år efteråt att Gud ska låta 1/3 av folket gå igenom prövningar av eld.

Jesus är herre över ALLA[h] andar. Ropa på han när det skiter sig.
Senast redigerad av hoppalagom 2014-12-22 kl. 04:41.
Citera
2014-12-25, 09:18
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Förekommer även i Lappland. Om någon bygger ett hus på t.ex. en gammal samestig blir det ett jäkla liv i huset. Fruktansvärt aggressiva andar men har aldrig hört att någon person ska ha skadats fysiskt desto värre.
Men fysisk kontakt har tydligen skett. Folk som blivit knuffade och sånt.

Samerna verkar kunna det där med trolldom också, har vänner i Norrland som är uppriktigt lite rädda för dem.
Citera
2014-12-25, 09:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnjoyLife2000
Går en serie om det på TV där några blev anfallna av indianandar eftersom de bodde på deras mark. De fick klösmärken och liknande. Har hört innan att det är demoner och ickemänskliga andar som sysslar med sånt men det är alltså även spöken som kan göra sånt här eller vad är det för fenomen?
Låter som djurkyrkogården av Steven King :-D andar är läskiga grejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in