2006-04-08, 17:21
Medlem
Haecceitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
någon som testat å kan tipsa om nån bra/rolig mod som gör spelet bättre?
Jag tycker spelet blev betydligt roligare med modden som randomiserade dropsen och monstrena. Kul när det första man ser utanför kloakerna är en söt liten Ogre.
Citera
2006-04-08, 19:19
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haecceity
Jag tycker spelet blev betydligt roligare med modden som randomiserade dropsen och monstrena. Kul när det första man ser utanför kloakerna är en söt liten Ogre.

vart får man tag i den?

jag söker även saven när man slipper gå igenom allt i början och man istället bara får skapa sin gubbe och sen spela
Citera
2006-04-08, 19:41
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djoonas
Uppdraget heter Vahtacen's Secret.

Jag har kommit till ett rum där man ska kasta olika spells (frost, fire osv) för att låsa upp rummet, men jag fattar inte vad det är jag ska kasta på. Har läst igenom walkthroughn, men den hjälpte mig inte så mkt. Är det jag som är en idiot som inte fattar eller? Sjukt irriterande att inte komma förbi det här...Tacksam för hjälp....

Gjorde precis den questen och så här löste jag det:
Citera
2006-04-08, 21:31
Medlem
Haecceitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
vart får man tag i den?
http://www.tessource.net/files/file.php?id=2157
Citera
2006-04-09, 13:55
Medlem
stRs avatar
Oblivion är så jävla bra därför att man inte behöver välja mellan plåtrustning eller siden tunikor, eller pilbåge och magi.
Man behöver inte heller välja om man ska vara stark eller snabb.
Oblivion är helt jävla underbart för att man får allting på en och samma gång, det är great!!
Citera
2006-04-09, 22:47
Medlem
Jomazis avatar
Underbart spel... Även fast vargarna börjar bli lite irriterande nu när man slår ihjäl dem med ett slag. Har spelat en hel del hos en polare, någon som vet hur man lägger över en karaktär + saves så att man kan spela vidare på egen dator? Precis installerat det hos mig själv.
Citera
2006-04-09, 23:42
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
Underbart spel... Även fast vargarna börjar bli lite irriterande nu när man slår ihjäl dem med ett slag. Har spelat en hel del hos en polare, någon som vet hur man lägger över en karaktär + saves så att man kan spela vidare på egen dator? Precis installerat det hos mig själv.

C:\Documents and Settings\Dittellerdinpolaresnamn\Mina dokument\My Games\Oblivion\Saves
Citera
2006-04-10, 02:30
Medlem
Damortes avatar
vad krävs det för dator för att köra spelet med bra grafikinställningar på?
Man kan ju inte riktigt lita på spelföretagens egna systemkravs rekommendationer.
Citera
2006-04-10, 10:33
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Damorte
vad krävs det för dator för att köra spelet med bra grafikinställningar på?
Man kan ju inte riktigt lita på spelföretagens egna systemkravs rekommendationer.

varför skulle man inte göra det?

testa den här sidan och kolla om din burk klarar av att lira oblivion.

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
Citera
2006-04-10, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Gjorde precis den questen och så här löste jag det:

Det där funkade inte alls för mig.. den jävla porten stängdes hela tiden vad jag än gjorde efter andra spellen. skapade typ 14 olika spells som ändå alla gjorde att man minskade magi på target. Tur att man kan använda konsolen när man blir sur.
Citera
2006-04-10, 13:15
Medlem
Jomazis avatar
Så fort jag kommer utomhus så börjar skölden och svärdet blinka, vad ska jag göra åt det? Jag har ett Hightech Excalibur ATI Radeon 9800Pro 128Mb DDR DVI TV-out grafikkort. Och 532mb ramminne.

Har testat att starta om, ändra videoinställningar och t.o.m installera om spelet, men lik förbannat börjar blinkandet så fort jag lämnar kloaken.

Någon som stött på samma problem?
Citera
2006-04-10, 15:29
Bannlyst
?! Efter att ha funkat felfritt i två veckor har skiten nu börjat krascha som om det inte finns någon morgondag. Spelet jag har installerat på min hemdator har jag inte fipplat alls med och allt flöt på toppen, så i förrgår börjar det med att jag inte kan ladda mina sparfiler, sen spontankraschar skiten till svartskärm och datorn låser sig, och slutligen keckar det ur redan vid launchern. Hjälp för fan! Jag är ju bara till hälften klar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in