Spelet går inte att jämföra med WOW på något sätt alls. I Morrowind och troligen också Oblivion så var saker som att utforska en oerhört stor värld mycket spännande. Hur spännande var det inte när man besökte en metropol och inte visste vad som väntade där. Att kommunicera med NPCs(nu med röster!) förstärkte känslan ännu mer. Hur roligt är det inte att när man inte har råd med senaste plåtrustningen, istället gå och sno en och att konsekvensera kan vara att de märker och skickar vakter mot dig, fängslar dig och kanske portar dig från staden/byn. Detta är bara en liten del av vad du kan göra i ditt "uppdrag" att finna sanningen om vad som försigår.
WOW är ett MMORPG och betydligt enklare spel än Elderscrolls-spelen.
Spelet går inte att jämföra med WOW på något sätt alls. I Morrowind och troligen också Oblivion så var saker som att utforska en oerhört stor värld mycket spännande. Hur spännande var det inte när man besökte en metropol och inte visste vad som väntade där. Att kommunicera med NPCs(nu med röster!) förstärkte känslan ännu mer. Hur roligt är det inte att när man inte har råd med senaste plåtrustningen, istället gå och sno en och att konsekvensera kan vara att de märker och skickar vakter mot dig, fängslar dig och kanske portar dig från staden/byn. Detta är bara en liten del av vad du kan göra i ditt "uppdrag" att finna sanningen om vad som försigår.
WOW är ett MMORPG och betydligt enklare spel än Elderscrolls-spelen.
Word!
som du säger man gråter sig tills sömns för man inte har spelet än.
måste dock vänta tills jag får lönen
så det inte på release dagen jag spelar det
Dock så hann jag köpa en iron maiden biljett.
^^ Som den käre MacGayver säger .. det är förbokning som gäller. Ofta kan man komma undan billigare på så sätt oxå, så det är bara fördelar. Jag till exempel har förbokat ett ex på min favoritaffär här i Umeå, då har jag lagt 50 spänn i förbokningsavgift som jag får igen då jag köper spelet, dessutom får jag 50 spänn rabatt på spelet, som alltså kommer att kosta mej 399 :-, vilket är ungefär vad nätbutikerna tar.. men då kommer jag ha det på releasedagen.
^^ Som den käre MacGayver säger .. det är förbokning som gäller. Ofta kan man komma undan billigare på så sätt oxå, så det är bara fördelar. Jag till exempel har förbokat ett ex på min favoritaffär här i Umeå, då har jag lagt 50 spänn i förbokningsavgift som jag får igen då jag köper spelet, dessutom får jag 50 spänn rabatt på spelet, som alltså kommer att kosta mej 399 :-, vilket är ungefär vad nätbutikerna tar.. men då kommer jag ha det på releasedagen.
Det kommer vi som förbokat det också ha, tur att jag inte har både en hemtenta, en salstenta och ett sabla projekt som ska in kommande 2 veckor då...
Tyckte inte senaste spelet riktigt höll i längden, men daggerfall var helt lysande. Kan ju glömma att köra det på min dator så det får bli ett köp på Xbox360 sen när jag får tid(läs. när priset går ner) att köpa en sån.
Man märker att han inte spelat Morrowind, eftersom han klagar på pop-in's.
I Morrowind kunde man inte se 50 meter framför sig då det var en konstant dimma, jämför med denna bild: http://www.elderscrolls.com/images/a...360/obx32B.jpg
Visst, man ser inte träden 1 km bort, men frågan är om det gör så mycket.
(Denna bild är visserligen tagen ifrån Xbox 360, vet ej om det blir samma kvalitet på PC).
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!