Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-02, 23:20
  #3613
Medlem
Efter ungefär 290 timmars spelande så blir allt mycket långsammare, eldar, spells och dörrar rör sig i snigelfart. Lägger jag nån spell på mig själv så ligger själva ljuseffekten kvar i typ 2 minuter runt karaktären innan de försvinner. Samma på fiender.

Jag har spelar flera karaktärer och efter ungefär samma antal timmar (280-299) så uppstår detta och det blir i princip omöjligt att fortsätta. Vad kan detta bero på? Är det nån bugg från början? Det har inte med nåt särskilt quest eller plats att göra utan styrs av speltiden helt enkelt.
Citera
2016-02-09, 12:00
  #3614
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Efter ungefär 290 timmars spelande så blir allt mycket långsammare, eldar, spells och dörrar rör sig i snigelfart. Lägger jag nån spell på mig själv så ligger själva ljuseffekten kvar i typ 2 minuter runt karaktären innan de försvinner. Samma på fiender.

Jag har spelar flera karaktärer och efter ungefär samma antal timmar (280-299) så uppstår detta och det blir i princip omöjligt att fortsätta. Vad kan detta bero på? Är det nån bugg från början? Det har inte med nåt särskilt quest eller plats att göra utan styrs av speltiden helt enkelt.
Har du testat att installera modden Unofficial Oblivion Patch (och Unofficial Shivering Isles Patch om du har Shivering Isles)?
Citera
2016-02-24, 23:15
  #3615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Har du testat att installera modden Unofficial Oblivion Patch (och Unofficial Shivering Isles Patch om du har Shivering Isles)?
Tack, får väl kika på detta. Vet inte hur man gör för att installera patchar och moddar dock, men jag ska läsa på lite.

Tydligen ett välkänt problem sen flera år. Här är en lösning som ska funka tydligen. http://www.nexusmods.com/oblivion/mods/5127/?
__________________
Senast redigerad av Vimes76 2016-02-24 kl. 23:30.
Citera
2016-02-25, 02:29
  #3616
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Tack, får väl kika på detta. Vet inte hur man gör för att installera patchar och moddar dock, men jag ska läsa på lite.

Tydligen ett välkänt problem sen flera år. Här är en lösning som ska funka tydligen. http://www.nexusmods.com/oblivion/mods/5127/?
Installera båda två! Du kan antingen installera dem manuellt genom att lägga in ESP- och BSA-filerna i mappen »Data« i Oblivion-mappen eller genom att använda ett modverktyg som exempelvis Wrye Bash. Du måste bli medlem på NexusMods.com (vilket är gratis) för att kunna ladda ner moddar därifrån.
Citera
2016-02-27, 15:35
  #3617
Medlem
Av någon anledning så vill inte shivering isles questen starta dom senaste gångerna jag installerat spelet.
Måste man vara i någon viss lvl eller vad kan vara orsaken?
Citera
2016-02-29, 21:35
  #3618
Avstängd
Sakrasontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedgin
Av någon anledning så vill inte shivering isles questen starta dom senaste gångerna jag installerat spelet.
Måste man vara i någon viss lvl eller vad kan vara orsaken?
Level 25 efter en Google-sökning.
Citera
2016-03-06, 18:27
  #3619
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Installera båda två! Du kan antingen installera dem manuellt genom att lägga in ESP- och BSA-filerna i mappen »Data« i Oblivion-mappen eller genom att använda ett modverktyg som exempelvis Wrye Bash. Du måste bli medlem på NexusMods.com (vilket är gratis) för att kunna ladda ner moddar därifrån.
Tack! Lyckades fixa till "frysningen" så nu kan jag glatt köra på. Är uppe i 303 timmar nu utan problem.
Citera
2018-03-11, 14:52
  #3620
Avstängd
Hur får jag fighterna roligare, det här suger ju?

Jag provade först melee men det blev mest att jag stod och växlade slag.

Sen tänkte jag en archer med summon, men fienden struntar i den och springer efter mig.

Springa i cirklar blir gammalt ganska fort.
__________________
Senast redigerad av Eliwood 2018-03-11 kl. 15:00.
Citera
2018-11-01, 17:40
  #3621
Medlem
Har fått ihop en fin crew.

Jauffre och Martin, tvillingarna Jermaine, Battlehorn man-at-arms, Zombie, Fire atronach och Erthor, som verkar sur för att jag inte har tagit honom till Skingrad än.

Vilka fler finns det?
Citera
2024-03-01, 23:27
  #3622
Moderator
Arne.Ankas avatar
remake av oblivion i skyrim-motorn, är det nåns om har lite koll på projektet? vill framförallt veta om remaken har samma pissiga levelingssystem för fienden som originalet eller om det förbättrats?


https://skyblivion.com/
Citera
2024-03-18, 13:30
  #3623
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
remake av oblivion i skyrim-motorn, är det nåns om har lite koll på projektet? vill framförallt veta om remaken har samma pissiga levelingssystem för fienden som originalet eller om det förbättrats?


https://skyblivion.com/

Det ska vara ändrat av vad jag hört. Dom har gjort nya quests, tweeks och remakes till det som var kasst med Oblivion och även behållt det som Skyrim missade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback