2014-12-21, 14:14
Medlem
Ung o dum som man r, s har man trott att man kunde vara kungen och ha sex utan kondom, vilket har funkat bra tills nyligen. Har aldrig haft en knis och enbart anvnt kondom ngra enstaka gnger, och varje gng har det vart osknt, fel storlek, ja allt har blivit fel bara, bara dliga erfarenheter av det.

Iallafall s gick jag o testade mig (vilket jag gr regelbundet om jag trffar nya partners) och fick positivt p antagligen klamydia. Fick ngon antibiotika. Men dom vntar en vecka p mer definitivt provsvar d det kan vara en s.k. "false-positive".

Jag gr ut i helgen som kommer, blir sklart fr full och rkar hamna i sngen med en tjej. Trots min onykterhet och ovana att anvnda kondom s sger jag iaf att vi ska gra det, hon ber mig och sger att nej det behvs inte, men stter p den.

MEN, i sedvanlig anda brjar det krngla som fan som alltid och den brjar ka av osv. Hon kollar p mig typ WTF? och jag glmmer helt bort att jag har klamydia och tar av den och kr vidare.

Dumt som fan. Har haft sn jvla ngest. Frst tnkte jag inte bertta men kndes det rtta o gra.
Efter ca 1v s sger jag och hon har nu kollat sig och skriver p facebook ngot i stil med att "hon ocks blivit positiv och att dom behver mitt nummer eller stlle dr jag tog provet, fort som fan".

Sagt o gjort jag ger nr men dom hann inte ringa, var p fredag EM s. Hon skrev att hon "redan berttat allt men att dom tydligen var sjukt noga vid snt hr". Allt som i vad? Exakt datum vi hade sex?

Ja d r det vl helt krt? Jag har sn jvla ngest, var verkligen inte med flit och jag r fan inte ngon jvla sexbrottsling? Knns som dom kommer ringa mig o ge en chans att frklara sen blir det rttegng(?) dr jag kommer ka, eller? re bara jag som nojjar?

Mr s sjukt dligt ver hela grejen.. Tror inte tjejen vill stta dig mig heller, fr att jag ska fllas mste hon typ vittna mot mig eller hur fan funkar det?

Det r ju trots allt bara klamydia vi pratar om
Citera
2014-12-21, 14:27
Medlem
killen30s avatar
1 Var och en skall genom uppmrksamhet och rimliga frsiktighetstgrder medverka till att frhindra spridning av smittsamma sjukdomar.

2 Den som vet eller har anledning att misstnka att han eller hon br p en smittsam sjukdom r skyldig att vidta de tgrder som krvs fr att skydda andra mot smittrisk.

Den som vet att han eller hon br p en allmnfarlig sjukdom r skyldig att lmna information om smittan till andra mnniskor som han eller hon kommer i sdan kontakt med att beaktansvrd risk fr smittoverfring kan uppkomma
.

S klart om hon anmler dig s kan du vl ka dit fr misshandel och dyl. Men skulle vilja se den klagare som kommer ta upp klamydiafallet i dessa besparingstider.. Har ju mer denna lag fr att skrmma folk lite till att se allvaret och g och testa sig, samt samarbea i smittsprning. Tror du kan vara lugn, kanske vrre om hennes pappa r klagare och fr reda p vad du gjort hans fina dotter och ska stta dit dig Samt kan vl ven tycka att lite ansvar ligger vl ven oss henne, valde ju med att kra utan kondom och vart sledes smittad. Men klart mest ligger hos dig som vet att du har en smitta p soldaten.
Senast redigerad av killen30 2014-12-21 kl. 14:31.
Citera
2014-12-21, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killen30
1 Var och en skall genom uppmrksamhet och rimliga frsiktighetstgrder medverka till att frhindra spridning av smittsamma sjukdomar.

2 Den som vet eller har anledning att misstnka att han eller hon br p en smittsam sjukdom r skyldig att vidta de tgrder som krvs fr att skydda andra mot smittrisk.

Den som vet att han eller hon br p en allmnfarlig sjukdom r skyldig att lmna information om smittan till andra mnniskor som han eller hon kommer i sdan kontakt med att beaktansvrd risk fr smittoverfring kan uppkomma
.

S klart om hon anmler dig s kan du vl ka dit fr misshandel och dyl. Men skulle vilja se den klagare som kommer ta upp klamydiafallet i dessa besparingstider.. Har ju mer denna lag fr att skrmma folk lite till att se allvaret och g och testa sig, samt samarbea i smittsprning. Tror du kan vara lugn, kanske vrre om hennes pappa r klagare och fr reda p vad du gjort hans fina dotter och ska stta dit dig Samt kan vl ven tycka att lite ansvar ligger vl ven oss henne, valde ju med att kra utan kondom och vart sledes smittad. Men klart mest ligger hos dig som vet att du har en smitta p soldaten.
Ahh ok s det finns ingen "praxis" att det autoanmls eller s? Visst hon kanske knner sig sviken OM det nu r s att hon fr reda p att jag visste det innan, men om jag bara berttar hur det gick till s kommer hon fatta och mer typ "ondigt men OK jag vill inte fucka ditt liv".

Det hela ker upp i rttegng om det blir s va right? Vad kan man frvnta sig fr straff isF?
Citera
2014-12-22, 14:03
Medlem
killen30s avatar
Du kan vara lugn, ingen som kommer straffa dig eller kasta dig i fngelset fr lite klamydiaspridning. Skulle rtt mnga tonringar suttit i finkan idag, med tanke p hur skiten bara kar.Vrsta som kan hnda r vl att tjejen snackar skit om dig och sprider vad du gjort. Hade det varit HIV hade det ju varit helt annat. S lnge du testar dig, hjlper till med smittsprning och beh dig s kommer inget hnda.
Citera
2014-12-23, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killen30
Du kan vara lugn, ingen som kommer straffa dig eller kasta dig i fngelset fr lite klamydiaspridning. Skulle rtt mnga tonringar suttit i finkan idag, med tanke p hur skiten bara kar.Vrsta som kan hnda r vl att tjejen snackar skit om dig och sprider vad du gjort. Hade det varit HIV hade det ju varit helt annat. S lnge du testar dig, hjlper till med smittsprning och beh dig s kommer inget hnda.
Det sjuka r att inte ens IV anses lngre vara brottsligt, nu r HIV s pass accepterat och det finns s pass bra bromsmediciner att det inte lngre handlar om en ddlig sjukdom. Drfr dms du inte lngre fr misshandel om du kr p och har HIV.
Dock stller jag mig frgande till att TS r s oskyldig som han vill pskina, har fan aldrig rkat ut fr att kondomen strular s mycket som han skriver. Har TS en konstigt konstruerad kuk, eller r detta en efterhandskonstruktion? Spelar i och fr sig ingen roll eftersom det inte leder till tal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in