2014-12-20, 23:57
Medlem
Har köpt en jävla tvål med salicylsyra och en rengörande sprit med salicylsyra också (och ingen återfuktare) av Apoteket och har använt i en fucking månad men jag har fortfarande kvar finnar (fittprodukterna hjälper med andra ord inte ett skit) och överallt har jag nästan blackheads (de syns dock endast om man drar ut huden men ändå). Hur i helvete ska jag få bort dem? om jag klämmer i huden så får jag ÄRR, om jag inte klämmer blir jag inte av med blackheadsen. Finns det nån mirakelprodukt eller nån behandling i form av portömning som kan hjälpa mig? eller kommer blackheadsen tillbaka inom snar framtid om man gör en portömning?
Senast redigerad av Dikterad 2014-12-21 kl. 00:00.
Citera
2014-12-21, 00:03
Medlem
Vitalrepuss avatar
Dina finnar beror på en överproduktion av talg i hudens talgkörtlar och går således inte att tvätta bort. Hur gammal är du förresten? En överproduktion av talg är nämligen en av pubertetens många bieffekter.

Det som kan hjälpa är ett läkemedel vid namn Roaccutan, hur det fungerar vet jag dock inte men kontakta din vårdcentral och se om du kan få det utskrivet.

Lycka till!
Citera
2014-12-21, 00:07
Medlem
VonFanderblads avatar
Varför köpte du ingen återfuktare? Det är ju en av de viktigaste delarna. Hur som helst så kommer en porrengöring att göra särskilt mycket, inom en vecka kommer det vara som det var förut.
Citera
2014-12-21, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalrepus
Dina finnar beror på en överproduktion av talg i hudens talgkörtlar och går således inte att tvätta bort. Hur gammal är du förresten? En överproduktion av talg är nämligen en av pubertetens många bieffekter.

Det som kan hjälpa är ett läkemedel vid namn Roaccutan, hur det fungerar vet jag dock inte men kontakta din vårdcentral och se om du kan få det utskrivet.

Lycka till!
Tja, dock har jag inte direkta infekterade finnar, utan mer röda prickar från gamla finnar. Kan man bli av med dessa på nåt sätt?

Mer såhär är det för mig: http://gyazo.com/df41ca52f8954941dd9493d692e9a85b (dvs, inte riktigt finnar, mer röda prickar)...
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Varför köpte du ingen återfuktare? Det är ju en av de viktigaste delarna.
För idioten som var anställd och hjälpte mig sa att jag inte behövde det kan jag gå tillbaka och begära att få pengarna tillbaka för skiten eftersom den inte hjälper? kan det skada huden att tvätta den med tvål, sen rengöra med sprit och inte återfukta?
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Hur som helst så kommer en porrengöring att göra särskilt mycket, inom en vecka kommer det vara som det var förut.
Ofan hur blir jag av med pormaskarna då? det finns väl inget finnmedel som hjälper mot det, då smutsen ligger INNUTI porerna och finnmedel tar bara på ytan vad jag vet? vet dock inte så mycket om finnmedel, vad är det för skillnad mot att använda vanlig tvål? är det att man ska tvätta ansiktet för att inte få finnar och pormaskar?
Senast redigerad av Dikterad 2014-12-21 kl. 00:31.
Citera
2014-12-21, 01:12
Medlem
Fettopappas avatar
Porer går aldrig att få bort, det är bara till att infinna sig i det och gilla läget. Ett bra tips är denna för 99 spänn på Kjell & Co

http://www.kjell.com/sortiment/hus-h...iktsspa-p48682

Värm upp ansiktet och kläm sedan ut pormaskarna och sköj med kallt vatten efteråt
Du får väl underhålla det en gång i veckan, och se till att alltid återfukta ansiktet Det bästa med stora porer är att all fukt går snabbt in i huden.
Citera
2014-12-21, 01:25
Medlem
Vitalrepuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dikterad
Tja, dock har jag inte direkta infekterade finnar, utan mer röda prickar från gamla finnar. Kan man bli av med dessa på nåt sätt?

Mer såhär är det för mig: http://gyazo.com/df41ca52f8954941dd9493d692e9a85b (dvs, inte riktigt finnar, mer röda prickar)...

Om det är rött så är det inflammerat.
Citera
2014-12-21, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettopappa
Porer går aldrig att få bort, det är bara till att infinna sig i det och gilla läget. Ett bra tips är denna för 99 spänn på Kjell & Co

Det där låter som skitsnack. Klart pormaskarna försvinner nån gång, det är bara nu i tonåren när man har aknehy som de sitter kvar. Kroppen rengör väl automatiskt pormaskarna, bara det att det går långsamt då huden är så problemaktig nu i tonåren? Dessutom verkar du ganska okunnig inom ämnet då du skriver att "porer går aldrig att få bort", när det är pormaskar vi pratar om.
Citat:
http://www.kjell.com/sortiment/hus-h...iktsspa-p48682
Tack, bra tips!

Citat:
Värm upp ansiktet och kläm sedan ut pormaskarna och sköj med kallt vatten efteråt
Du får väl underhålla det en gång i veckan, och se till att alltid återfukta ansiktet Det bästa med stora porer är att all fukt går snabbt in i huden.
Om jag ska klämma ut pormaskarna så får ja ju ärr? är inte ansiktsmask bättre?
Det där låter som skitsnack.

Citat:
Om det är rött så är det inflammerat.
Nej, det är det inte.
Citera
2014-12-22, 12:30
Medlem
Vitalrepuss avatar
Citat:
Nej, det är det inte.

Varför blir det annars rött då?
Citera
2014-12-22, 15:19
Medlem
Tror inte produkter som man tvättar av ska innehålla salicylsyra då det tar tid innan den börjar verka, med andra ord bara slöseri. Salicylsyra ska man ha på ansiktet utan att ta bort.

http://www.paulaschoice-eu.com/learn...HA_Ingredients

BHA = Salicylsyra

Citera
2014-12-22, 17:50
Medlem
Citat:
Om du tänker dig vissa ÄRR, de är ju också röda. Är de inflammerade bara för att de är röda? sår är ju också röda, det betyder inte att de är inflammerade. Inflammerat är det när det är t.ex. gröngult.

Citat:
Ursprungligen postat av Dreeew123
Tror inte produkter som man tvättar av ska innehålla salicylsyra då det tar tid innan den börjar verka, med andra ord bara slöseri. Salicylsyra ska man ha på ansiktet utan att ta bort.

http://www.paulaschoice-eu.com/learn...HA_Ingredients

BHA = Salicylsyra

What? ska man inte skölja efter man smetat på den? jag har en sprit-cleaner som innehåller salicylsyra och en sån "kräm" som innehåller salicylsyra. Vilken ordning ska man ta dem? jag tar alltid "krämen" först och smetar på i ansiktet, sen sköljer med vatten, sen tar en bomullstuss och tar sprit och duttar på i ansiktet. Så jag gör alltså fel?
Citera
2014-12-22, 18:23
Medlem
Citat:
Om du tänker dig vissa ÄRR, de är ju också röda. Är de inflammerade bara för att de är röda? sår är ju också röda, det betyder inte att de är inflammerade. Inflammerat är det när det är t.ex. gröngult.

What? ska man inte skölja efter man smetat på den? jag har en sprit-cleaner som innehåller salicylsyra och en sån "kräm" som innehåller salicylsyra. Vilken ordning ska man ta dem? jag tar alltid "krämen" först och smetar på i ansiktet, sen sköljer med vatten, sen tar en bomullstuss och tar sprit och duttar på i ansiktet. Så jag gör alltså fel?
Du gör helt rätt.
Citera
2014-12-22, 19:23
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Det kan även vara på grund av vaskulära anledningar. Det vill säga att blodkärlen bidrar till den röda färgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in