2014-12-21, 05:35
Medlem
TheGenerals avatar
Har upplevt lucid dreaming ett par gånger, den där kontrollen på drömmen. Vilket jag varje gång tyckt ha varit fantastiskt men samtidigt en smula skrämmande.
Brukar även titt som tätt komma i sömnen, någon här skrev att det "alltid är fantastiskt". Nej, för mig är drömmen i sig fantastisk, men när jag vaknar upp brukar jag snabbt inse att just det jag drömt om är rejält skruvat och sjukt. Saker jag aldrig i vaket tillstånd skulle kunna fantisera om. I drömmen känns det helt normalt och man "bara kör" men direkt när jag vaknar blir jag både förbannad och orolig vad i helvete min hjärna lurar mig in på.
Men vi är väl alla olika
Citera
2014-12-21, 21:29
Medlem
Här kommer en sexinvolverande historia från mitt eget liv. Jag har precis som du sedan barnsben haft regelbundna sömnparalyser. Jag har haft många negativa upplevelser men å andra sidan också en helt fantastisk upplevelse. En upplevelse som jag inte hade bytt bort mot alla de dåliga upplevelserna tillsammans!

Denna utspelade sig under en klardröm (lucid dream på engelska)

Jag var 16 år gammal och sov hos min dåvarande flickvän den natten. Vi hade varit på fest och jag blev riktigt full, det blev jag alltid. Jag drömde väldigt ofta under den här perioden. Konstiga drömmar, ofta mycket otrevliga drömmar. Jag brukade förlora förmågan att röra mig även om jag var medvetande om att jag faktiskt drömde. Men den här natten önskar jag att jag aldrig hade vaknat ifrån!

Som sagt var sov jag hos min flickvän efter en tuff kväll. Jag blev kåt i sömnen och jag och min flickvän hade för ovanlighetens skulle inte haft sex innan vi somnade pga mitt tillstånd. Men som den konstant kåta och runkande tonåring man var på den tiden så var det väl inte särskilt konstigt att sexsuget smög sig på under nattens gång och tog överhanden.

Jag började mysa lite med tjejen som visade uppskattning och bemötte mig med samma medel. Även om jag var långt ifrån vaken visste jag exakt vad som hände vid det här laget och att det inte var en dröm. Vi började ha sex. Riktigt bra sex, lugnt och passionerat. Vi höll på under uppskattningsvis 10 minuter första gången. Därefter halvsov jag vidare i någon sexig position med tjejen i kanske en timme och vi myste vidare under den här tiden. Därefter tog kåtheten överhanden igen i mitt halvförvirrade tillstånd. Jag var så jävla sugen haha, det fanns ingen gräns! Jag har aldrig varit så sugen på sex efter den här natten som jag upprepade gånger var den här natten. som sagt kåtheten tog åter överhanden och återigen gled jag in i henne och vi hade samma typ av passionerat sex för att sedan återgå till mys i i någon mysig position som vi väl låg i inte mer än någon timme till innan jag blev sådär kanonsugen igen och gled in i henne igen, och sedan en gång till därefter..

Dagen efter undrade min flickvän vad det var med mig under natten. Hon brukade alltid gå upp och tvätta av sig efter att vi hade haft sex och den här natten hade jag kommit i henne 4 gånger så hon hade fått springa ett gäng gånger under natten men jag minns att hon var så fruktansvärt nöjd och glad Jag hade betett mig väldigt märkligt, inte varit riktigt kontaktbar men på ett sexigt sätt tyckte hon som undrade varför vi inte gjorde det här oftare. haha! Den här är ett av mina i särklass starkaste sexminnen trots att jag knappt var vaken och jag har sedan dess (detta var länge sedan) hoppats att det ska ske igen men jag har aldrig lyckats.

Jag har dock haft upprepade sömnparalyser som plågat mig så nu går jag bara och väntar på att en sån här upplevelse ska kompensera upp för alla plågor igen!

(Ursäkta om jag inte lyckades formulera mig så bra idag, jag är inte riktigt 100%)
Citera
2014-12-21, 22:55
Medlem
Jag har lucida drömmar någon gång i månaden och väldigt ofta resulterar det i någon typ av sexdröm. Det är ju trevligt men när det är som trevligast blir jag alltid orolig över att jag ska kladda ner i sängen och det resulterar i att glider ut ur drömmen. Jag undrar om det finns några andra trevliga saker att drömma om. Att flyga har jag lyckats med vid ett kort tillfälle och det var ju inte dumt det heller men betydligt svårare att relatera till. Sex känns mycket verkligare för att man vet hur det känns och det är ett lätt spår att styra in på eftersom det nästan alltid är den första tanken som dyker upp.

Tack, TS, för en bra beskrivning!
Citera
2014-12-22, 00:06
Medlem
Testa nikotinplåster när du sover. Jag kan när jag har på mig såna och sover styra mina drömmar nästan helt och hållet. Det är en väldigt vanlig bi effekt att man får "vilda drömmar" av nikotinplåster.
Jag brukar kunna ligga och snoza i säkert 3-4 timmar bara för att få hoppa in och ut ur olik drömmar jag vill ha

Detta händer dock endast för mig när jag har nikotinplåster på mig, kan inte göra det utan.
Citera
2014-12-22, 02:32
Medlem
AImTommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Har haft en hel del vakendrömmar där jag alltså är medveten om att jag drömmer och kan göra sjuka saker. Problemet är bara det hela känns otroligt overkligt och att jag har väldigt svårt att styra min omgivning. Skulle jag fantisera mig en kvinna framför mig i drömmen skulle hon vara suddig och svår att se, få grepp om. Hon skulle också vara okontrollerbar samtidigt som hon lätt hade kunnat försvinna eller förvandlas till något annat.

En sexupplevelse skulle alltså vara helt omöjlig att kunna skapa i mina vakendrömmer. Det är helt enkelt inte så verkligt och samtidigt väldigt svårt att kontrollera.

Tips på hur man kan göra drömmarna mer verkliga och kontrollerbara? Så att man faktiskt skulle kunna uppskatta en kvinna i en dröm.

Ät mycket vitaminer. Ett tag åt jag väldigt mycket och drömmarna blev så verkliga att jag slungades ur dom med sån kraft att jag lättade från sängen någon halv meter.
Citera
2014-12-22, 09:56
Medlem
Eustaches avatar
Hahaha Grym läsning. Fast du borde fortsatt beskriva sexakten! Du skriver väldigt bra.

Jag har haft ett tiotal sexdrömmar genom mina nätter - och fått orgasmer (riktigt, riktigt starka sådana) men jag tror inte jag har haft ett fullt medvetet astralknull. Det vore hur sweet som helst!
Citera
2014-12-22, 10:00
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Det "roligaste" jag gjort i en dröm var obegränsat med pushups.

http://sqwares.files.wordpress.com/2012/09/gym-nerd.jpg

Citera
2014-12-22, 10:03
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Haze
(Ursäkta om jag inte lyckades formulera mig så bra idag, jag är inte riktigt 100%)

Kul läsning! Du får väl spara dina resterande procent till nästa knullparalys
Citera
2014-12-22, 13:44
Medlem
Det du beskriver, dvs. när man inser att man drömmer och kan ta kontroll över drömmen, kallas för lucida drömmar. Det är vanligt att man kan flyga, förändra hela omgivningen med tankekraft, osv.

Vissa droger kan få en att hamna i en typ av dröm där man inte har kontroll över drömmen men drömmen är (till skillnad från lucida drömmar där man ändå förstår att det är en dröm) så verklig att man inte förstår om det är en dröm eller verklighet eftersom alla syn- och hörselintryck är så högupplösta. Det är ingen rolig känsla: man är säker på att man blivit galen och det är svårt att vakna (pga. drogens inverkan).
Citera
2014-12-22, 18:34
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AImTommy
Ät mycket vitaminer. Ett tag åt jag väldigt mycket och drömmarna blev så verkliga att jag slungades ur dom med sån kraft att jag lättade från sängen någon halv meter.

Vitaminer?
Citera
2014-12-22, 19:00
Medlem
Hulls avatar
Jag blir riktigt avundsjuk på TS som lyckas ha en sådan klar och verklighetstrogen sexdröm. Jag höll på med detta väldigt mycket när jag var yngre och hade ofta så kallade lucida drömmar. Jag hade väldigt roligt i dessa men de varade inte speciellt länge. Jag lyckades dessutom aldrig få till en så där maffig sexdröm i en lucid dröm. Jag har dock haft extremt fantastiska vanliga drömmar där jag haft riktigt bra sex i.

Astral projektion har jag aldrig riktigt lyckats med, men jag har varit precis utanför min kropp några gånger när jag varit riktigt sjuk och haft feber. Annars aldrig så där att jag sett mig själv.

Efter att ha gjort lucida drömmar i många år så började jag undersöka vad lucida drömmar erbjöd när jag bara hängde med och lät fantasin skapa egna miljöer och händelser och det är någonstans där som jag slutade med lucida drömmar och lät vanliga drömmar komma tillbaka in. Det var som att titta på väldigt bra film och man är ju kanske lite lat av sig.

Nu för tiden har jag förlorat förmågan till spontana lucida drömmar. Men jag tror att med lite träning och fokus så borde jag klara det igen. Jag är dock oftast för trött för att göra något mer avancerat.
Citera
2015-01-25, 21:21
Medlem
AImTommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Vitaminer?

Vitaminer och mineraler. Vissa gör att man drömmer intensivare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in