• 1
  • 2
2014-12-20, 11:14
Medlem
Citat:
Där misstänks tre män i olika åldrar ha odlat, förvarat och brukat narkotika och de är nu alla anhållna.
Citat:
Polisen hittade också ammuntion i fastigheten, så de tre männen är även misstänkta för vapenbrott.

Tillslaget skedde runt 20:00.

Förhör och ytterligare undersökningar äger rum.

http://ttela.se/nyheter/lillaedet/1....or-haschodling

Någon som kan bidra med mer uppgifter rörande det här tillslaget?

Vilken är fastigheten?
Citera
2014-12-20, 12:00
Medlem
polissilops avatar
Asians??
Citera
2014-12-20, 12:13
Medlem
bastard666s avatar
Nån lokalbo som kan tala om var i kommunen detta skett?
Strömsidan ,på vägen mot kungälv...?
Citera
2014-12-20, 17:02
Medlem
Undrar hur länge polisen hade spanat innan dom slog till. Det kanske framkommer i utredningen senare. Det var i alla fall inga tillfälligheter som gjorde att de kom dit utan man hade info som man utgick ifrån och satte fastigheten under uppsikt.

Ibland är det ju tillfälligheter att man avslöjar ytterligare brott vid en husrannsakan etc. Man kanske stoppar en bil ute på vägen och hittar lite småsaker som gör att man fattar beslut om en husrannsakan.

Efterfrågan på dessa droger är ju uppenbarligen stor så då måste det ju finnas en hel del odlingar runtom vårt land. Polisen kan ju rimligtvis inte hitta alla men de gör så gott de kan och en hel del stora tillslag har ju gjorts. Men försvinner några dyker det alltid upp nya.
Konkurrensen är säkerligen hård men det finns säkerligen stora pengar att tjäna för många.

Bra jobbat och hoppas odlingen var stor och att man även hittar lite cash. Det är cashen de inte vill bli av med.
Citera
2014-12-21, 04:08
Medlem
ab12s avatar
Osäker på om det har koppling till detta fall, men strax före midnatt i fredags stod två eller tre bilar, varav en var en målad polisbil utanför en fastighet i Göta. Såg ganska dött ut i övrigt. Bilarna stod kvar även en kvart senare. Kommenterade för min passagerare nåt i stil med att det nog var något missbruksrelaterat, bara en känsla jag fick.
Citera
2014-12-22, 08:58
Medlem
bastard666s avatar
Hanströmsvägen?
eller villorna nedanför`?
Citera
2014-12-22, 14:28
Medlem
Det var på Timmervägen i Göta i det gula sletna huset, polisen hade huset under uppsikt innan de slog till, fanns en odling i källaren ca 50 plantor majja massor med utrustning som oxå lastades in dagen efter i släpkärran.....nice jobb bort med skiten .
Citera
2014-12-22, 15:16
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaskarlsson
Det var på Timmervägen i Göta i det gula sletna huset, polisen hade huset under uppsikt innan de slog till, fanns en odling i källaren ca 50 plantor majja massor med utrustning som oxå lastades in dagen efter i släpkärran.....nice jobb bort med skiten .
Haha, då stämde min magkänsla iallafall. Tim*ervägen 11, mittemot disponentvillan. Har länge tyckt att det stället verkat suspekt
Citera
2014-12-23, 07:33
Medlem
Stämmer det att de anhållna redan är ute i det fria?
Citera
2014-12-23, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C2H6
Stämmer det att de anhållna redan är ute i det fria?

I alla fall två bör vara häktade inom kort. JJ och JT.
Citera
2014-12-23, 16:51
Medlem
Firezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Haha, då stämde min magkänsla iallafall. Tim*ervägen 11, mittemot disponentvillan. Har länge tyckt att det stället verkat suspekt

Hmm tanken bara snurrar i skallen men måste fråga är det han den tjocke med massa hundar?
Citera
2014-12-23, 17:45
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firez
Hmm tanken bara snurrar i skallen men måste fråga är det han den tjocke med massa hundar?
Japp, rottisar och nån pitbull tror jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in