2014-12-20, 03:21
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassandrian
http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/17-aring-atalad-for-barnvaldtakt(4577210).gm

"Enligt polisens utredning utnyttjade 17-åringen att flickan på grund av narkotikapåverkan och sömnbrist befann sig i en särskilt utsatt situation."
Extremt dåligt skriven artikel, är det 17-åringen eller flickan som varit narkotikapåverkad? Och om det nu var hon, har han varit den som drogat henne?
Men framförallt; VEM är svinet? Känns ju som att det borde vara nån som bor i området eftersom det ofta krävs nycklar till källare, eller i alla fall kännedom om att där ligger en madrass i lokalen.
Någon som bor i Växjöområdet som sitter med mer info? Testade att googla men det verkar inte som att det rapporterats om händelsen alls i media, är inte det konstigt? Media brukar vara snabb med rapporter om våldtäkt eller utnyttjande tycker jag.
I den tråden klagar TS på att meningen inte är korrekt svenska. Vad säger ni? Jag kan då inte se något fel alls på den.
Citera
2014-12-20, 03:26
Medlem
De gör ju ont i ögonen att läsa de dät, hur kan du inte se att de är fel?
Citera
2014-12-20, 03:28
Medlem
nickKs avatar
Ser ut som att någon skrivit på arabiska i google translate och översatt till svenska.
Citera
2014-12-20, 03:29
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ntovbg
Försöker du göra dig lustig? Om nej, förklara vilka fel du hittar.
Citera
2014-12-20, 03:30
Medlem
Arkillos avatar
Citat:

Fel vet jag väl inte om det är, men meningen skulle vara lättare att läsa om den skrevs såhär:

"Enligt polisens utredning utnyttjade 17-åringen att flickan, på grund av narkotikapåverkan och sömnbrist, befann sig i en särskilt utsatt situation."
Citera
2014-12-20, 03:30
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickK
Ser ut som att någon skrivit på arabiska i google translate och översatt till svenska.
På vilket sätt då?
Citera
2014-12-20, 03:33
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkillo
Fel vet jag väl inte om det är, men meningen skulle vara lättare att läsa om den skrevs såhär:

"Enligt polisens utredning utnyttjade 17-åringen att flickan, på grund av narkotikapåverkan och sömnbrist, befann sig i en särskilt utsatt situation."
Jo, lite kommatering förbättrar helt klart. Jag reagerade också lite på det, men jag fick intrycket att Cassandrian menade något helt annat.

Varför har du markerat "utnyttjade" förresten?
Citera
2014-12-20, 03:41
Medlem
Citat:
Enligt polisens utredning utnyttjade 17-åringen flickan. På grund av narkotikapåverkan och sömnbrist befann sig flickan i en särskilt utsatt situation.
Så skulle jag vilja se det.
Det är just "...17-åringen att flickan..." som stör mig och allt efter de blir fel pga av det.

Fattaru nu?
Senast redigerad av ntovbg 2014-12-20 kl. 03:47.
Citera
2014-12-20, 03:42
Medlem
Arkillos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Jo, lite kommatering förbättrar helt klart. Jag reagerade också lite på det, men jag fick intrycket att Cassandrian menade något helt annat.

Varför har du markerat "utnyttjade" förresten?

För att betona ordet. Men det behövdes inte där, såg jag nu.
Citera
2014-12-20, 03:46
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkillo

haha what. det där var fan ännu sämre
Citera
2014-12-20, 03:51
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Så skulle jag vilja se det.
Det är just "...17-åringen att flickan..." som stör mig och allt efter de blir fel pga av det.

Fattaru nu?
Jag läste just några av dina andra inlägg och började undra vad du egentligen gör i den här tråden.

Man skulle kunna skriva om det till din version. Betydelsen blir dock annorlunda om man gör det.
Citera
2014-12-20, 03:52
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
haha what. det där var fan ännu sämre
På vilket sätt var det sämre? Och menar du att det var dåligt från början? Förklara gärna hur i så fall.

Dylik kommatering var vanligare förr, men det har fallit bort mer och mer. Jag misstänker att det beror på slapphet. Idag är det många som inte ens bryr sig om punkt, och ett korrekt (eller felaktigt för den delen) använt semikolon var det länge sedan man såg.
Senast redigerad av kinesarsle 2014-12-20 kl. 03:56.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in