2014-12-19, 19:49
Bannlyst
Källa: http://www.dn.se/val/nyval-2015/novu...-hos-valjarna/
Löfven har högst förtroende! Det låter väl bra?
Jättepositiv text.

Då tar vi tidsmaskinen ett halvår bakåt i tiden och tittar på samma undersökning:
http://www.svt.se/nyheter/val2014/re...ortroendelista

Facit är alltså att Löfven tappar 11 procent och nu knappt har förtroende alls utanför sitt eget parti.
Enligt Niklas Svenssons twitter, Expressen, har Romson stöd av 30 procent av sina egna väljare.
Alltså saknar hon stöd hos 70 procent av MP-väljarna.

Hur kan TT göra en så undermålig vinkling?
Hur kan man missa att Åsa Romson inte har något stöd i sitt eget parti?
Hur kan man missa att Löfven störtdyker och har tokkris?

Det är fullständigt makalöst hur svensk media mörkar verkligheten för folk.
Fullständigt jävla sinnessjukt.

Det är så jävla uselt att inte ens Bullen kan försvara detta.
Citera
2014-12-19, 20:20
Medlem
bernad_laws avatar
Mer intressant är ju hur man kan försvara texten "minst förtroende har SDs ledare JÅ..." när det är tossetanten ÅR som helt klart ligger sist med stor marginal.
Citera
2014-12-19, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Mer intressant är ju hur man kan försvara texten "minst förtroende har SDs ledare JÅ..." när det är tossetanten ÅR som helt klart ligger sist med stor marginal.
Du tycks missa ordet "och" samt efterföljande text.
Citera
2014-12-19, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Källa: http://www.dn.se/val/nyval-2015/novu...-hos-valjarna/
Löfven har högst förtroende! Det låter väl bra?
Jättepositiv text.

Då tar vi tidsmaskinen ett halvår bakåt i tiden och tittar på samma undersökning:
http://www.svt.se/nyheter/val2014/re...ortroendelista

Facit är alltså att Löfven tappar 11 procent och nu knappt har förtroende alls utanför sitt eget parti.
Enligt Niklas Svenssons twitter, Expressen, har Romson stöd av 30 procent av sina egna väljare.
Alltså saknar hon stöd hos 70 procent av MP-väljarna.

Hur kan TT göra en så undermålig vinkling?
Hur kan man missa att Åsa Romson inte har något stöd i sitt eget parti?
Hur kan man missa att Löfven störtdyker och har tokkris?

Det är fullständigt makalöst hur svensk media mörkar verkligheten för folk.
Fullständigt jävla sinnessjukt.

Det är så jävla uselt att inte ens Bullen kan försvara detta.

På vad sätt har man missat att Löfven störtdyker?:

"För Stefan Löfven är det dock en väsentlig försämring jämfört med Novus mätning i maj, då 44 procent hade mycket eller ganska stort förtroende för honom."

Hur skulle du formulerat nyheten?
Citera
2014-12-19, 20:50
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Cyniker

"För Stefan Löfven är det dock en väsentlig försämring jämfört med Novus mätning i maj, då 44 procent hade mycket eller ganska stort förtroende för honom."

Rubriken ska naturligtvis vara att förtroendet störtdyker för Löfven. Karln är ju statsminister och landsfader.
Citera
2014-12-19, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Cyniker

Det var inte ens med från början, utan kom efter att folk hets-mailat och klagat.
Citera
2014-12-19, 21:24
Medlem
Citat:
Det var inte ens med från början, utan kom efter att folk hets-mailat och klagat.

Hets-mejl för att folk vill ha sanningen istället för lögner. Rödskäggen är desperata nu.
Citera
2014-12-19, 21:27
Medlem
Citat:

Ok. Ser det nu. Ja då kan jag hålla med dig om att det var konstigt att de inte hade med detta från början.
Citera
2014-12-19, 22:19
Medlem
NoThEss avatar
Jag tycker att det är fascinerande hur hela 30 % fortfarande kan ha något förtroende alls för den mannen.

Under hela valrörelse gav han inte ett enda besked om vad de ville, utan pratade bara bort varenda fråga genom att säga att de "skulle sätta sig ner och titta på saken" när de väl kom till makten. När de sedan intagit riksdagen som nytt regeringsparti kunde man hoppas på att det skulle hända något och att han kanske skulle kunna börja tala klarspråk, men icke sa nicke för så blev inte fallet.

Sedan faller budgeten och Löfven säger att han ämnar utlysa extra val och att S tillsammans med MP tror på den budget de lagt och att de skall gå till val på den. Cirkus två veckor senare kovänder han och tar tillbaka alltihop. Nu skall S gå till val ensamma och budgeten hade röstats ned så den ligger i det förgångna och nya tag skall tas inför extravalet.

Löfven har gjort en ljuholtare för mycket och hur någon kan ha ett gnutta förtroende kvar för honom övergår mitt förstånd.

Edit: Ber om ursäkt då jag missade att jag hamnat i journalistikforumet och trodde att jag satt i Politik - Inrikes. Jag håller med om att artikelrubriken är missvisande och ger en väldigt positiv vinkling trots att Löfven tappat närmare 11 procentenheter.
Senast redigerad av NoThEs 2014-12-19 kl. 22:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in