Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-19, 13:42
  #1
Medlem
Hallå. Vet inte om de är jag som är en aning petig men har märkt de nu sista dagarna att Pil upp tangenten har en väldigt konstig feedback känsla. Alltså trycker jag ner så känns det normalt men trycker jag upp så ibland låter de som att knappen trycks under metallen och ett plastigt ljud uppstår. Väldigt störande då man förväntar sig totalt kvalité med en macbook iafall tycker jag. Alla andra tangenter är inget fel på, men just Pil upp som är kokko. Vad hade ni gjort i erat fall ? Väntat och kört på som vanligt, blir de värre så skickar man in ?
Citera
2014-12-19, 13:46
  #2
Medlem
tzjs avatar
Har det hamnat en smula under tangenten kanske?

Köpråd - Mac: Bärbart --> Hårdvara - Mac
/Moderator
Citera
2014-12-19, 14:38
  #3
Medlem
Aha kan d gjort. Jag brukar vara noga med att blåsa om jag ser något. Hur går man tillväga isåfal ? Skruva underifrån eller går det att plocka enskilda tangenter?
Citera
2014-12-19, 16:14
  #4
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wangox
Aha kan d gjort. Jag brukar vara noga med att blåsa om jag ser något. Hur går man tillväga isåfal ? Skruva underifrån eller går det att plocka enskilda tangenter?

Tangenterna går att ta av om man är försiktig, men börja med att titta runt kanterna på tangenten och se om du ser något uppenbart konstigt. Kan ju vara gammalt kladd också från fingrarna.
Citera
2014-12-20, 11:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Tangenterna går att ta av om man är försiktig, men börja med att titta runt kanterna på tangenten och se om du ser något uppenbart konstigt. Kan ju vara gammalt kladd också från fingrarna.

Okej. Känns som de definitivt är någon slags smula eller något iafall för de förflyttade sig till Pil ner nu istället. Aja får se hur jag kan få bort den.
Citera
2014-12-23, 19:52
  #6
Medlem
Kethrs avatar
Ett annat lätt sätt att gå kring detta är att bara trycks ner tangenten i fråga ett flertal gånger på ett mer aggressivt sätt och med tryck åt olika håll för att på så sätt krossa smulan. För att därefter blåsa igenom tangentbordet igen för att få ut bitarna sv smulan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback