• 1
  • 2
2014-12-19, 02:19
Medlem
mikroulas avatar
Hej fb.

Jag jobbar som personlig assistent till en person med hanikapp, denna person bor fortfarande hemma och har en rätt stor familj.

Jag har jobbat några månader bara och hitills har det gått bra, har aldrig jobbat inom detta innan och visst är det konstigt och ibland väldigt obekvämt att jobba hemma hos en familj.
Jag har en tjej som är chef över oss alla som aldrig tyckt gilla mig, även om det var hon som anställde mig.Det går dock jätte bra för mig med personen jag jobbar för och vi har fått en jätte fin relation och allt flyter på jätte bra.

I måndags fick jag komma på ett samtal. Det fanns tydligen massa fel jag gjorde. Jag är inte den, tycker inte det är jobbigt att höra att jag gjort fel utan lär mig gärna utav det men felen var så obetydliga att jag inte ens kunde ta det seröst? Ex. ''Ja pratar med fel tonläge. Jag drar skämt man inte förstår. Prata så här nästa gång, använd detta tonläget och svara så här.''
Jag blir helt paff, ska ni styra hur jag pratar? Och detta hade inte ens något med min brukare att göra, utan brukarens mamma tycker jag pratar i fel tonläge med henne. Och sen tillsist, jag har tydligen attityd mot familjen.

Kan börja men att säga att jag har sen dagen jag började där pratat som en liten piga. Alltid en snäll röst och svarat gulligt och glatt!

Attityden började tydligen dagen då jag blev tillsagd att städa hela huset. Ja. STÄDA HELA HUSET. Inte mitt jobb!! Jag gjorde det dock, för då visste jag inte bättre. Efter det blev det bara mer och såklart orkade jag inte hålla upp ett glatt leende. Jag har dock aldrig visat någon attityd och skulle aldrig göra. Sen hade även mamman hittat på att jag brukar säga ''jag vet inte'' eller ''jag kan inte'' till enkla uppgifter som jag borde kunna. Jag har aldrig ens yttrar dom orden!