• 1
  • 2
2014-12-18, 19:19
Medlem
Hej, Har schizoaffektiv diagnos, en blandning mellan bipolär sjukdom och schizofreni. Undrar om det finns någon drog man kan köra? vilken som helst utan att det triggar igång psykoser och manier. Vad är alternativen? förutom koffein? om det finns?
Citera
2014-12-18, 19:25
Medlem
dreggells avatar
Cigaretter och vatten.

Seriöst.

Kan inte tipsa om någon drog till dig. Du borde avstå från droger för din egna skull.

Finns annat roligt här i världen.
Citera
2014-12-18, 19:52
Medlem
Finskpinnes avatar
Bortsett från nämnda koffein och cigaretter så finns det tyvärr ingen drog som någon med din diagnos inte riskerar att få en psykos/mani av. Jag kan förstå att det känns lockande att vilja experimentera med droger men det kan tyvärr sluta jävligt illa, i synnerhet om man har en psykiatrisk diagnos i botten. Hoppas du hittar något annat kul att göra i livet!
Citera
2014-12-18, 22:35
Medlem
Lider av samma.
De "droger" du får utskrivet håller ju skiten i schack, men det jag kan rekommendera är LSD. Det får ibland skoven eller hallucinationerna (om du har dessa) att te sig annorlunda och mildare och mindre "hotfulla", ibland roliga. Annars benzo.

Allt annat bör du hålla dig ifrån som ovan nämner. Speciellt gräs.
Citera
2014-12-19, 16:30
Medlem
Slingshots avatar
Det du ska undvika är CS-droger.
Citera
2014-12-19, 17:26
Medlem
analgass avatar
GE FAN I LSD! du borde ta det lugnt med droger men du ska definitivt inte ta något psykedeliskt .
Citera
2014-12-23, 17:45
Medlem
Slingshots avatar
Större mängder alkohol ska helst också undvikas för ökar risken för dom negativa symptomen utav schizofreni.
Citera
2014-12-23, 17:50
Medlem
Centralstimulanta och hallucinogener är väl något att undvika i första hand. Sedan har jag erfarenhet av att cannabis kan förvärra saker för folk med den problematiken också.

Opiater eller andra opioider kanske skulle vara något? Inget jag kan svära på dock.
Citera
2014-12-23, 17:52
Bannlyst
Varför undvika CS-droger?
Citera
2014-12-28, 20:08
Medlem
opiater och benso kan du ta.
Citera
2015-01-31, 21:56
Medlem
Kan jag ta opiater och benso utan problem om man har anlag för psykoser/mainer? Vill gärna få mer bekräftelse på det.
Citera
2015-01-31, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okers
Kan jag ta opiater och benso utan problem om man har anlag för psykoser/mainer? Vill gärna få mer bekräftelse på det.

Med dina diagnoser bör du helt avstå om du inte tycker LPT är det optimala tillståndet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in