Citat:
Ursprungligen postat av
Bradster
Har du normal rörlighet i handen/fingrarna? Jag åkte på något liknande för ca ett och ett halv år sedan, fast hela överdelen på handen med fingrar somnade bort, ändå upp en bit längs handleden. Detta höll i ca en och en halv månad innan jag började återfå känsel och rörlighet, och under tiden var jag helt handikappad i höger hand. Detta kallade dom på sjukhuset för "söndagspares", och det som hade hänt var alltså att jag somnat knepigt och legat av någon nerv i armen, runt bicepen. Tydligen är det "ganska vanligt" att folk somnar på fyllan och vaknar upp med denna åkomma, enligt dom. Därav smeknamnet "söndagspares". Kan det vara något sådant? Mvh!
Det stämmer in, fast jag har fullrörlighet i handen och fingrarna.
I mitt fall är det vänsterhanden som råkat ut för detta, vilket är smått störande då jag är vänsterhänt.
En av mina favoritsysslor är dessutom att spela Rock Band/Guitar Hero, som varit en hobby sedan flera år.
Känns bara obehagligt att då inte ha full känsel i två av fingrarna så har skippat spelandet helt.
Tackar för era svar, dock är jag skeptisk mot övningar och dylikt då det sällan har hjälpt någon, hoppas bara det är en svullnad i armbågen som klämmer åt ulnarisnerven.
Ska boka en tid på VC nu till veckan och få det undersökt iaf, vill ju verkligen inte att det ska bli några bestående men av detta så om en operation krävs har jag inget emot det.
Edit: Kollade videon med övningar, vad har jag att förlora? ska börja göra dom några gånger varannan dag som dom rekommenderade