2014-12-18, 15:54
Medlem
Jag ska göra en längre flygning om ett tag och tänkte försöka minimera jetlagen genom att sova sista flyget på 13h. Jag mellanlandar i Dubai och tänkte slänga i mig några theralen innan jag kliver på planet mot australien.

Har inget recept utan har fått dom av min pappa, och undrar hur dom kan komma att se på detta på flygplatsen. Kommer dom endast slänga dessa eller kommer dom ta med mig in på pissprov osv?

Undrar även om någon vet hur säkerheten ser ut när man landar i Dubai, vill inte riskera att dom plockar mig så jag missar flyget med tanke på att jag inte har någon förpackning till tabletterna. I sverige är det ju inga säkerhetskontroller alls när man landar

Må bäst.
Citera
2014-12-18, 16:03
Medlem
PaiGods avatar
Theralen är väl klassat som narkotika så jag antar att du behöver recept annars vore det väldigt konstigt.

Men varför inte fixa Theralen själv istället för att din far ska behöva mata dig med piller?

Annars funkar ju sprit bra
Citera
2014-12-18, 16:04
Medlem
WJC123s avatar
Käka dem innan planet landar och släng dem som blir över om du är orolig. Kan förövrigt inte tänka mig att ens tokiga araber bryr sig om några theralen.
Citera
2014-12-18, 16:06
Medlem
WJC123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaiGod
Theralen är väl klassat som narkotika

Theralen är inte narkotikaklassat.
Citera
2014-12-18, 16:06
Medlem
PaiGods avatar
"Droger är också helt förbjudna. En person som hittas med droger på sig, i deras blod eller urin eller ens med spårämnen av droger på sina kläder bryter mot lagen. Om du tar receptbelagda läkemedel, se till att du hålla dem i deras ursprungliga behållare med en anteckning från din läkare och en kopia av ditt recept för att förhindra missförstånd."

Där har du svar på din fråga
Citera
2014-12-18, 16:07
Medlem
PaiGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WJC123
Theralen är inte narkotikaklassat.

Kan va som du säger men tror ändå inte man får ta in neuroleptika hur som helst i landet.
Citera
2014-12-18, 17:18
Medlem
Herregud, lägg några i plånboken? Det har jag gjort med sömntabletter på hur många flygturer som helst, varför skulle de bry sig om några få tabletter, säg bara att du är rädd för att flyga/inte kan sova etc.

De kollar ju knappast. Inte en käft har tagit upp min plåbok och rotat igenom. Och då har jag rest mer än 50ggr senaste 4 åren.
Citera
2014-12-19, 16:27
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AceOfHaze
Herregud, lägg några i plånboken? Det har jag gjort med sömntabletter på hur många flygturer som helst, varför skulle de bry sig om några få tabletter, säg bara att du är rädd för att flyga/inte kan sova etc.

De kollar ju knappast. Inte en käft har tagit upp min plåbok och rotat igenom. Och då har jag rest mer än 50ggr senaste 4 åren.

Precis eller en simpel vitaminburk.
Citera
2014-12-19, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WJC123
Käka dem innan planet landar och släng dem som blir över om du är orolig. Kan förövrigt inte tänka mig att ens tokiga araber bryr sig om några theralen.

Säg inte det. Misstänker de att det är narkotika kommer de inte att vara trevliga mot dig. Dubai har så vitt som jag vet fruktansvärt hårda regler kring narkotika och vid misstänkt narkotikasmuggling (även om det bara är ickeklassade antihistaminer) lär de knappast behandla dig som en kung - förutsatt att de hittar dem då.

Jag bara tänker på värsta möjliga scenario.
Citera
2014-12-19, 20:18
Theralen är inte narkotikaklassat!

Men jag fick lägga mitt flytande Theralen i en plastpåse sist jag flög. De brydde sig inte ett skit, även om de tog upp o tittade på det inför röntgen av handbagaget.
Citera
2014-12-19, 21:17
Medlem
orrecrists avatar
Blev en gång tagen av snuten & i min ficka hade jag fullt med piller, (fick snällt sova på polisstationen under en natt efter nattens bravader som var ganska våldsamma bla..) jag fick tillbaka alla piller dagen efter i en redline påse, hur sjukt är inte de? Var bla stilnockt.. Ingen benso dock men ändå.. Jag hade ingen redline påse när dom tog mig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in