2014-12-18, 11:17
Medlem
En anställd vid ett kommunalt boende i Ångermanland har stängts av med omedelbar verkan.
Mannen är misstänkt för sexuellt ofredande och försök till våldtäkt.
Händelsen ska ha inträffat under förra veckan. Enligt anmälan ska mannen ha försökt våldta en ung flicka som bor på boendet. Flickan slog larm och händelsen polisanmäldes.

Mannen informerades om sin avstängning i förra veckan och fick omedelbart lämna in sina nycklar och lämna arbetsplatsen. Kommunen som arbetsgivare tar ingen ställning i övrigt. Än är mannen bara misstänkt och något resultat av polisutredningen är ännu inte klart

Någon som har koll på vilket boende det gäller? Något för ensamkomande är väl inte en allt för vågad gissning...

Länk till artikeln: http://www.allehanda.se/angermanland...-ungdomsboende
Citera
2014-12-18, 11:19
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frasse38
En anställd vid ett kommunalt boende i Ångermanland har stängts av med omedelbar verkan.
Mannen är misstänkt för sexuellt ofredande och försök till våldtäkt.
Händelsen ska ha inträffat under förra veckan. Enligt anmälan ska mannen ha försökt våldta en ung flicka som bor på boendet. Flickan slog larm och händelsen polisanmäldes.

Mannen informerades om sin avstängning i förra veckan och fick omedelbart lämna in sina nycklar och lämna arbetsplatsen. Kommunen som arbetsgivare tar ingen ställning i övrigt. Än är mannen bara misstänkt och något resultat av polisutredningen är ännu inte klart

Någon som har koll på vilket boende det gäller? Något för ensamkomande är väl inte en allt för vågad gissning...

Länk till artikeln: http://www.allehanda.se/angermanland...-ungdomsboende
Är det många flickor som är ensamkommande?
Citera
2014-12-18, 11:27
Medlem
Citat:
Är det många flickor som är ensamkommande?

OT. Det är många fler manliga ensamkommande än kvinnliga men det kommer en hel del flickor också. De boenden jag känner till har nog sisådär 20-25% flickor.

Iofs finns ju Vemyra och liknande ställen också, där är det endast flickor som bor.
Citera
2014-12-18, 11:33
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frasse38
OT. Det är många fler manliga ensamkommande än kvinnliga men det kommer en hel del flickor också. De boenden jag känner till har nog sisådär 20-25% flickor.

Iofs finns ju Vemyra och liknande ställen också, där är det endast flickor som bor.
Med tanke på att det var en flicka som skall ha blivit utnyttjad så är det ju inte det minsta off-topic att fråga just detta.

Jag måste erkänna att jag i min enfald inte trodde att det är så många som 20-25% flickor som är ensamkommande, jag trodde att siffran var mkt lägre än så. Med tanke på detta så är det ju inte helt otroligt att det skulle kunna vara ett sånt ställe det handlar om, men då inställer ju sig frågan om inte flickan egentligen är 25 år och redan trebarnsmor i sitt hemland. Det rättfärdigar GIVETVIS inte en våldtäkt, men en våldtäkt på barn känns ju om möjligt än värre än när en vuxen blir utsatt för detta äckliga brott.
Citera
2014-12-18, 13:09
Medlem
Provocative2.0s avatar
Lite skeptisk till att det är ett flyktingboende. Dessa personer har oftast en misstro till myndigheter o i första hand polisen.
Låter mer som ett behandlingshem.
Tjejerna som bor där är redan utsatta o lätta offer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in