2014-12-18, 08:41
Medlem
Jag skulle vilja se sms som skickats/mottagits och även kunna se (helst återskapa) raderade bilder från minneskortet. PIN-koden kom jag inte ihåg så jag blev tvungen att göra en total återställning - efter att jag tagit ut minneskortet.

Min fundering är om man via de filer som finns lagrade på minneskortet (eller om det finns kvar något i telefonminnet efter återställningen) kan återskapa, alternativt bara läsa, de sms som skickats/mottagits?

Vidare har jag googlat mig till att det i en fil på minneskortet som heter glxmdstn ska det finnas thumbnails av bilder. Jag antar att det inte går att återskapa dem, men jag skulle gärna vilja se thumbnailsen. Har dock inte hittat något sätt att öppna den filen och frågan är om det går?

Jag har sökt igenom minneskortet med flera olika återskapningsprogram som exempelvis Icare Data recovery (Pro) för att hitta raderade bilder, men helt utan framgång.
Citera
2015-03-20, 08:14
Medlem
Är det verkligen ingen i den samlade kompetensbanken på Flashback som har en idé om hur jag skall går till väga - alternativt om det är helt omöjligt att lösa?
Citera
2015-03-21, 13:25
Medlem
X_surfers avatar
Dina raderade bilder kan du försöka nå med t ex Recuva eller photorec.

Fungerar det inte så kan du helt enkelt anta att dom är översskrivna och då är det inte inget att göra nåt åt.
Citera
2015-04-09, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Dina raderade bilder kan du försöka nå med t ex Recuva eller photorec.

Fungerar det inte så kan du helt enkelt anta att dom är översskrivna och då är det inte inget att göra nåt åt.
Det har jag som sagt var redan provat. Det är detta jag är ute och far efter nu samt om sms kan finnas lagrade där någonstans:

Vidare har jag googlat mig till att det i en fil på minneskortet som heter glxmdstn ska det finnas thumbnails av bilder. Jag antar att det inte går att återskapa dem, men jag skulle gärna vilja se thumbnailsen. Har dock inte hittat något sätt att öppna den filen och frågan är om det går?
Citera
2015-04-11, 15:57
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CasioHR-150
Det har jag som sagt var redan provat. Det är detta jag är ute och far efter nu samt om sms kan finnas lagrade där någonstans:

Jag nämnde photorec och Recuva just för att du skrev att du inte nådde någon framgång med att återställa dina bilder med dom verktygen du själv nämnde.

SMS verkar gå att återställa såhär: http://www.megaleecher.net/Recover_D...#axzz3X0T3d1Yu

Även om jag misstänker att mapparna lär vara borttagna i och med att du har gjort en factory reset (dessa kan eventuellt gå att återställa med t ex TestDisk, eller GetData Back)

För att ta reda på huruvida glxmdstn går att öppna, så börja med ta reda på vad det är för filtyp

http://www.makeuseof.com/tag/identif...-windowslinux/

Tala gärna om hur det gick sen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in