Citat:
Ursprungligen postat av gonimbe
Vill du att mobilen ska funka till 100% på 3G så måste du rensa ut allt som har med tre att göra i den och lägga in orginalprogramvaran.
Det är som jag läste en bit upp här att Vodafone gör samma sak med sina mobiler. Och på dom gnäller ingen.
Lustigt som fan egentligen.
nåväl. lycka till iaf.
Tack.
Mjo, men nu kräver jag inte 100% tillgång till alla finesser precis. Jag vill bara att det ska gå att ringa med eländet i andra 3G nät än Tres. Inte orimligt, enligt min ringa mening. De skriver ju att telefonen är operatörslåst men "kan låsas upp".
Den kan INTE låsas upp, såvitt jag begriper. Inte till 100% iaf, bara till att fungera i 2G-nätet.
Att telefoner är brandade förstår jag, det är ett jävla otyg, men jag har inte hört att Vodafone-telefoner som man "låser upp" vägrar att koppla upp sig mot andra nät. Däremot får man inte full funktionalitet, kommer inte åt eller kan använda alla menyalternativ, etc.
Om Vodafone har telefoner som man kan "låsa upp" men som ändå inte går att ringa med i konkurrentnät så ber jag inte om ursäkt till Tre, då sätter jag Vodafone i samma skamstock.
Det verkar som att nyare modeller av Tre-anpassade telefoner, exempelvis nyare Nec E616 och diverse Motorola går att låsa upp och använda i andra 3G-nät, så Tre har kanske förbättrat sig. Använder just nu telefonen i Telias 2G-nät. Behöver inte videotelefoni, och har inte råd att använda datatjänster mycket, så det duger bra tills vidare.