Citat:
Ursprungligen postat av gonimbe
det viktigaste är att man har ett 3G kompatilbelt simkort i telefonen.
har man det så ska man kunna ringa med en upplåst Tremobil utan problemas
Inte med min Nec e313. Jag har provat med 3G-kort från Telia, Vodafone, Comviq.
Vad gäller min e313 och Vodafone i 2G-läge : det funkar med gammalt 2G-kort. Inte bra med ett kort för både 2G och 3G. Då drar telefonen batteri som en död häst. Vet inte varför, kanske försöker den byta till 3G, men misslyckas.
Mitt Telia-kort funkar däremot bra. Den försöker connecta med 3G, misslyckas, väljer 2G, och stannar där. Standby-tiden är klart bättre med Telias 2G än Tres 3G. Så varför vill jag då ha Telia 3G istället? För att jag vill att min telefon ska vara upplåst. Inte upplåst i 2G och låst till Tre i 3G.