2014-12-17, 15:41
Medlem
Hej alla!
Jag undrar om det går att få ett lån nånstans om min bara inkomst är csn? Jag studierar på komvux och får pengar varje månad men vet inte om det räcker. Har fyllt 20 år i september.
Problemet är att min mobil (jag har ingen stationär telefon) gick sönder och jag köper en ny nästa månad och den behövs att bekräfta ansökan och sånt eller när de vill kontakta mig.
Jag vill inte ett stor lån, mellan 3.000 - 10.000 kr som jag skulle betala i 6 eller 12 månader är okej men viktigast för mig är att få den innan nytt år, vet någon hur ska ja göra det?
Tänkte mig att köpa mobilen redan nu och få ett sms lån på 5.000 men går det bara med csn inkomst?

Tack på förhand.
Senast redigerad av Keksik 2014-12-17 kl. 16:24.
Citera
2014-12-17, 15:49
Medlem
Timmervargens avatar
Min rekommendation: http://www.elgiganten.se/product/mob...ltelefon-svart
Citera
2014-12-17, 17:11
Medlem
Om du har en gammal telefon liggandes, använd den. Annars fråga en närstående familjemedlem eller kompis om dom har en telefon liggandes. Köp INTE en ny telefon på lånade pengar... Det säger ju sig själv att det är en dålig idé.

Varför köpa något för pengar som inte finns?

Lev snålt i tre månader och lägg undan pengar från CSN, sen kan du köpa en ny telefon.
Citera
2014-12-17, 17:31
Medlem
Hej och tack för svaren.
Jag skulle inte köpa mobilen för pengar jag inte har, jag menar att köpa den på abonnemang, inte att betala hela priset på en gång. Jag kommer få CSN redan i mitten av januari så tar jag inte en risk.
Citera
2014-12-17, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keksik
Hej och tack för svaren.
Jag skulle inte köpa mobilen för pengar jag inte har, jag menar att köpa den på abonnemang, inte att betala hela priset på en gång. Jag kommer få CSN redan i mitten av januari så tar jag inte en risk.

Vad ska du med lånet till om du inte ska köpa mobilen för pengar du inte har?
Har du pengarna och kommer ha råd med abonnemanget så är det väl bara att köpa den?
Citera
2014-12-17, 20:03
Medlem
whoozes avatar
Köper du den med abonnemang lär du inte behöva pröjsa 5 lax när du plockar ut den...

Vad du en gör, ta inte ett sms-lån, det är det absolut värsta du kan göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in