2014-12-17, 08:54
Medlem
Jag har Swedbank idag. När jag förhandlade om lån i somras kontaktade jag bland annat LF men de var inte ens i närheten av Swedbanks bud så jag blev kvar där.
Jag har däremot alla försäkringar i LF och vill åt deras maxrabatt när man är helkund.
Är det någon som lyckats bli helkund där utan att flytta lånen?
Det står att de ska hjälpa till med byte av bank och om de kontaktar Swedbank så kommer ju allt att falla såklart.
Frågan är om jag kan sköta det där själv utan att LF ska dona? Självklart kommer jag fixa en överföring till LF varje månad och hade då tänkt att lägga in en överföring från försäkringskassan eftersom jag idag har föräldrarpenning..
Citera
2014-12-17, 11:47
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdeimos
Jag har Swedbank idag. När jag förhandlade om lån i somras kontaktade jag bland annat LF men de var inte ens i närheten av Swedbanks bud så jag blev kvar där.
Jag har däremot alla försäkringar i LF och vill åt deras maxrabatt när man är helkund.
Är det någon som lyckats bli helkund där utan att flytta lånen?
Det står att de ska hjälpa till med byte av bank och om de kontaktar Swedbank så kommer ju allt att falla såklart.
Frågan är om jag kan sköta det där själv utan att LF ska dona? Självklart kommer jag fixa en överföring till LF varje månad och hade då tänkt att lägga in en överföring från försäkringskassan eftersom jag idag har föräldrarpenning..
Om du talar om för LF att du vill bli helkund så fixar dom allting. Antingen låter de lånet vara kvar hos SwB eller flyttas det till LF. Det är väl bättre än att du själv ska hålla på o trassla?
Citera
2014-12-17, 16:02
Medlem
gniff754s avatar
Nu vet jag inte om olika bolag inom Länsförsäkringar har olika regler, men åtminstone i Skåne krävs inga lån för att bli guldkund, däremot skall du då ha sparkapital eller ett aktivt sparande på 500 kr/månad. Så länge du har transaktionskonto, gör några överföringar, har kort och vad mer de kan kräva så verkar de nöjda
Citera
2014-12-17, 17:45
Medlem
Jag är sk "Guldkund" hos länsförsäkringar Sthlm.

Och kollar man deras hemsida så krävs följande för att bli guldkund;

- Lönekonto
- Sparande
- Boendeförsäkringar

På sparande så har de för mig ett krav på minst 500kr i någon sorts sparande.

Det som man får som guldkund är;

15 procent rabatt på hushållets privata sakförsäkringar
Ingen årsavgift på ditt Bankkort
15 procent rabatt på utvalda prylar i våra butiker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här