2014-12-23, 14:46
Medlem
swimp78s avatar
När jag enligt bmi var i kategorin "fetma klass 1" åt jag mycket ost. Det gick nog en ost i veckan
Ost och mycket mjukt bröd

Nu är jag i princip normalviktig. Jag äter fortfarande ost och bröd. Dock inte lika mycket.
Citera
2014-12-23, 15:32
Medlem
Absolutinte800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Baserat på ditt inlägg så tog jag dig inte för varken någon elithockeyspelare eller kroppsbyggare, så jag antog en någorlunda normal andel muskler för din vikt. Rätta mig gärna om jag har fel. 110 kg på din längd är högst sannolikt alldeles för mycket om du inte tränar någonting explosivt och har väldigt hög andel muskler.

Tråden handlade nog inte om huruvida man kan bli fet på vanlig mat, det är ju helt självklart att man kan. TS ville nog snarare veta hur mycket överviktiga människor åt rent generellt.

Som sagt så köper jag att jag är överviktig, men har fortfarande svårt att tro att jag lider av fetma. Alltså - ja jag väger för mycket, men inte alldeles för mycket. Det blir bara extremt för att jag enligt mig själv har ganska mycket muskler också. Nej jag är ingen elitspelare eller för den delen Bodybuilder. Jag tog bara ett exempel på att vikten och längden inte behöver vara ett korrekt mått. "Någorlunda normal andel muskler", ja, jag vet inte. Det är här jag anser det kan bli missvisande. Utan att vara bodybuilder så har jag gått på gym en hel del mer än gemene man, om man säger så.

Okej, då vet TS det från mitt första inlägg i tråden. Skicka gärna PM om du vill hjälpa mig inse att jag lider av fetma, för jag vet inte riktigt om det hör till den här tråden. =)
Citera
2014-12-23, 15:42
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absolutinte800
Som sagt så köper jag att jag är överviktig, men har fortfarande svårt att tro att jag lider av fetma. Alltså - ja jag väger för mycket, men inte alldeles för mycket. Det blir bara extremt för att jag enligt mig själv har ganska mycket muskler också. Nej jag är ingen elitspelare eller för den delen Bodybuilder. Jag tog bara ett exempel på att vikten och längden inte behöver vara ett korrekt mått. "Någorlunda normal andel muskler", ja, jag vet inte. Det är här jag anser det kan bli missvisande. Utan att vara bodybuilder så har jag gått på gym en hel del mer än gemene man, om man säger så.

Okej, då vet TS det från mitt första inlägg i tråden. Skicka gärna PM om du vill hjälpa mig inse att jag lider av fetma, för jag vet inte riktigt om det hör till den här tråden. =)

"Lider av" är väl en definitionsfråga. Knappast i den bemärkelsen att det skulle hindra dig i din vardag. Men i det här fallet så betyder det bara att du precis uppnår gränsen för vad som anses vara fetma. Det är alltså inte jag som påstår att du lider av fetma, det är enligt den klassningen man faktiskt använder. Framgångsrika kroppsbyggare lider ju för övrigt också, rent definitionsmässigt, av fetma. Vilket givetvis blir absurt i ett sånt extremfall.

Att enbart utgå ifrån längd och vikt är en ganska grov generalisering ja, vilket är varför jag sa att jag personligen inte är något fan av BMI och det är egentligen ingen annan som har någon som helst koll heller. Har du gått en hel del på gym så är BMI redan där högst troligen väldigt missvisande.
Citera
2014-12-23, 18:49
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VattenKraft
Ca 185cm och väger 95.

Frukost
2 mackor med ägg på

Lunch
Matlåda, kan vara vadsom . kyckling, pasta osv.

Middag
Samma här. Lagar någon mat. Äter hämtmat kanske en gång i veckan

Motion
Tränar varje dag. Har bra kondis och springer om de flesta på löparbanan.

Slutsats
Tror det är stress och mitt oregelbundna ätande som håller mina kilon uppe
Själv tror jag att det är mängden kcal, men det är förstås bara vad jag tror.
Citera
2014-12-24, 09:27
Medlem
Queen-Obscences avatar
När jag väl hade överviktsproblem vilket är snart 10 år sedan:

Lunch: 200 g marabou choklad
Mellis: Två små paket nudlar med soya
Middag: En stor portion ris/pasta och kött/fisk/fågel
Kvällen: Kvällsfika som vi alltid hade hemma på den tiden, kunde vara allt från en påse godis, fikabröd eller några stycken praliner.

Är en ganska kort tjej och på den tiden var man väldigt stillasittande, var nog egentligen aldrig hungrig utom möjligtvis vid lunchtid utan var mest tröstätande.

Har käkat enl. LCHF (lättare version) sedan 2007 så har inte gått tillbaka till det beteendet som tur är.
Senast redigerad av Queen-Obscence 2014-12-24 kl. 09:30.
Citera
2014-12-24, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Själv tror jag att det är mängden kcal, men det är förstås bara vad jag tror.

Mycket möjligt. Med oregelbundet ätande så menade jag småätande mellan måltiderna. Tror det är många "gömda" kalorier som åker ner där.
Citera
2015-04-14, 09:00
Medlem
Ratis avatar
Dessa jäkla kexchoklad, 4 för 20. Omöjligt att bara passera utan att köpa.
Citera
2015-06-18, 17:14
Medlem
BetongNasses avatar
Äta?
Nä dricka är det som gäller om man ska smälla i sig massor med kalorier på ett enkelt sätt!
Läsk, juice, öl, mjölk alla utmärkta sätt att dra i sig en jävla massa kalorier utan att märka det.
Citera
2015-07-16, 22:16
Medlem
lousys avatar
Full engelsk frukost varannan dag.

Mycket bröd, pizza, kebab och chips.

Sköljer oftast ner allting med Coca Cola eller Dr Pepper.
Citera
2015-08-10, 20:02
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Dessa jäkla kexchoklad, 4 för 20. Omöjligt att bara passera utan att köpa.

jag gillar de oxå, smaskens, men se upp! i dessa kex har man upptäckt förhöjda nivåer av arsenik, elelr annat tungmetall, när man ätit en hel sån kex då får man en lite bitter eftersmak
Citera
2015-08-11, 22:54
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Är inte fet längre men var det förut. Åt oftast ingenting under dagen sen när jag kom hem åt jag stora mängder. Oftast var det vanlig mat i extremt stora portioner dock. 3-4 300 gr chipspåsar kunde det bli i veckan plus något annat godis också. Men värsta boven var nog colan. Drack cola till allt i princip. Har gått ner nästan 40 kilo nu och är faktiskt på gränsen till underviktsskalan på bmi (även om man kanske inte ska ta den alltför seriöst) vilket känns bra. Har inte druckit cola på snart 3 år nu och är inte ens sugen på det. Frågar mig ofta varför jag drack skiten men blev väl något beroende. Har icoförsig fortfarande svulldagar men skillnaden nu är att jag tränar mer och kompenserar med fasta vilket jag inte gjorde förut.
Citera
2015-08-11, 22:56
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Men värsta boven var nog colan. Drack cola till allt i princip.
Hur många liter gick det åt per dag? Eller i veckan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in