Citat:
Ursprungligen postat av
CannonDorf
Baserat på ditt inlägg så tog jag dig inte för varken någon elithockeyspelare eller kroppsbyggare, så jag antog en någorlunda normal andel muskler för din vikt. Rätta mig gärna om jag har fel. 110 kg på din längd är högst sannolikt alldeles för mycket om du inte tränar någonting explosivt och har väldigt hög andel muskler.
Tråden handlade nog inte om huruvida man kan bli fet på vanlig mat, det är ju helt självklart att man kan. TS ville nog snarare veta hur mycket överviktiga människor åt rent generellt.
Som sagt så köper jag att jag är överviktig, men har fortfarande svårt att tro att jag lider av fetma. Alltså - ja jag väger för mycket, men inte
alldeles för mycket. Det blir bara extremt för att jag enligt mig själv har ganska mycket muskler också. Nej jag är ingen elitspelare eller för den delen Bodybuilder. Jag tog bara ett exempel på att vikten och längden inte behöver vara ett korrekt mått. "Någorlunda normal andel muskler", ja, jag vet inte. Det är här jag anser det kan bli missvisande. Utan att vara bodybuilder så har jag gått på gym en hel del mer än gemene man, om man säger så.
Okej, då vet TS det från mitt första inlägg i tråden. Skicka gärna PM om du vill hjälpa mig inse att jag lider av fetma, för jag vet inte riktigt om det hör till den här tråden. =)