2014-12-16, 11:33
Medlem
Vilken bank i Sverige tar emot mynt?

Min bank Handelsbanken vägrar ta emot mynt om dom inte är satta i myntrullar o kan inte hjälpa en med hur man får tag i myntrullar?????

Var får man tag i myntrullar eller finns det någon bank som har maskiner där man bara häller i mynt?. Har för mig att Swedbank har haft sådana i alla fall förr om åren.

Har några tusen i 10r som handelsbanken vägrar hjälpa till.
Citera
2014-12-16, 11:34
Citat:
Ursprungligen postat av giveittome

Min bank Handelsbanken vägrar ta emot mynt om dom inte är satta i myntrullar o kan inte hjälpa en med hur man får tag i myntrullar?????

Var får man tag i myntrullar eller finns det någon bank som har maskiner där man bara häller i mynt?. Har för mig att Swedbank har haft sådana i alla fall förr om åren.

Testa med Forex vet att det funkade tidigare.
Citera
2014-12-16, 11:38
Medlem
simp00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveittome

Dem flesta Swedbank brukar ha. åtminstone dem senaste 2 Swedbank bankkontoren jag använt mig utav
Citera
2014-12-16, 11:42
Medlem
MsPa1nTs avatar
(FB) Myntrullar

Flertal tips där. Lycka till!
Citera
2014-12-16, 11:42
Medlem
Slaxarns avatar
Om du har en schysst livsmedelsbutik kan dom växla det åt dig. Livsmedelsbutiker måste ju ändå växla till sig 10or förr eller senare.
Citera
2014-12-16, 12:28
Medlem
Kolla på olika banker ifall de har mynt-insättning, alternativt är ett hett tips ICA butiker.
Citera
2014-12-16, 16:37
Medlem
ekerilars avatar
Min bonusdotter skulle tömma spargrisen. Mackinnehavaren där jag bor fick höra detta och var väldigt mån om att växla, eftersom växelmynt var en ständig bristvara för honom.
Citera
2014-12-16, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devis
Kolla på olika banker ifall de har mynt-insättning, alternativt är ett hett tips ICA butiker.

Ja, de butiker som har de lite modernare kassasystemen då man lägger alla mynt åt gången brukar funka fint för att växla.
Citera
2014-12-16, 21:49
Medlem
Banker brukar ha insättningsautomater. Där kan man komma med en plastpåse och hälla i mynten och få dem insatta på sitt konto helt automatiskt.
Citera
2014-12-16, 23:31
Medlem
Min närmsta ICA Maxi har en stor myntmaskin där man kan slänga i mycket mynt åt gången sen får man ett kvitto som man tar med till förbutiken.
Citera
2014-12-17, 10:55
Medlem
Ett stort tack till alla som kom med förslag. Det slutade med att jag gick till våran kvartersbutik som blev mycket glada åt förslaget att växla 10:r. Är nu på väg dit för att växla in mina nästan 9000 kr.

Handelsbanken vägrade ta emot dessa pengar. Sparbanken skulle ha 5% av totalbeloppet och även alla andra alternativ jag fick fram var med en massa avgifter.

Men efter att ställt frågan här så fick man naturligtvis hjälp från hjälpsamma människor. Ett stort tack för engagemanget och alla förslag.

Om ni som min familj samlar mynt så är det ENDA vettiga alternativet att gå till någon butik och växla in där då ni slipper avgifter och det gör även dom så det är en vinst för bägge parter och framförallt så kan man lura bankerna på lite stålar vilket känns fint.

Återigen ett stort tack för hjälpen o God Jul på er alla!!!
Citera
2014-12-17, 15:31
Medlem
Fint med en tacksam trådskapare. God jul
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här