• 1
  • 2
2014-12-15, 20:34
Medlem
Tino Sanandaji har skaffat sig ett visst rykte som en informativ, skicklig, och stundtals mycket underhållande skribent. Han planerar nu att skriva en bok om invandring till Sverige: http://www.tino.us/2014/12/hjalp-mig-med-fundraising/

Jag är nyfiken på hur ni tror att denna bok kommer att tas emot. Det ligger ju nära till hands att tro att den kommer att bli lite väl obekväm och att man kommer att försöka tiga ihjäl den. Tror ni att Sanandajis tyngd som akademiker gör att denna bok får ett större genomslag än andra böcker på området?
Citera
2014-12-15, 20:40
Medlem
HobartMuddys avatar
Tveksamt. SvDs kolumnister kommer kanske beröra den här och var. Några av skribenterna på Aftonbladet kanske ljuger lite om vad som står i den så de kan komma med fantastiska motargument och förklara hur goda de själva är.

Men fakta finns redan. Media skiter i den.
Citera
2014-12-15, 20:47
Medlem
svallerbyttans avatar
Intressant att boken även planeras att lanseras i en engelsk upplaga. Blir svårt för svensk media att mörka boken om den får stor spridning internationellt.
Citera
2014-12-15, 21:11
Medlem
weltalls avatar
Tino är kurd, så det är svårt för svenskar att kalla honom rasist. Jag kommer skänka en slant iaf =)

Skumt att man inte får boken gratis om man ger typ 500+ kr, men whatever.
Senast redigerad av weltall 2014-12-15 kl. 21:14.
Citera
2014-12-15, 22:08
Moderator
Carlboms avatar
Skrev upp mig för en slant. Inte mycket men är med och bidrar om det blir verklighet.
Citera
2014-12-15, 22:19
Jag gissar på att media kommer att så konspirationsteorier om att Sverigedemokraterna har varit med och finansierat den bok han ska skriva.
Citera
2014-12-16, 06:45
Medlem
Evangelions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weltall
Skumt att man inte får boken gratis om man ger typ 500+ kr, men whatever.

Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Jag gissar på att media kommer att så konspirationsteorier om att Sverigedemokraterna har varit med och finansierat den bok han ska skriva.

Det är därför han inte har ett rewardsystem där han tackar donatörer med namn, som brukligt. Jmfr med när Johan Norberg ville ha en fjärdedel av vad Tino begär för att skriva sin senaste bok, då hade han belöningar i olika steg: https://www.fundedbyme.com/en/campai...-en-ny-borjan/

Boken kommer absolut uppmärksammas mer än exempelvis Tullbergs Låsningen. Utanför SvD, Neo (där de ofta hänvisar till honom) och en uppsjö invandringskritiska sidor säkert främst i internationell media.
Senast redigerad av Evangelion 2014-12-16 kl. 07:16.
Citera
2014-12-16, 07:44
Medlem
SweClans avatar
Jag har donerat lite pengar, det har redan kommit in över 127.000 kr.
Citera
2014-12-16, 07:57
Medlem
StigAllans avatar
Trist att det måste till en kurd för att skriva om kostnaden för invandringen i Sverige.
Det finns redan några böcker i ämnet som är nyskrivna och dessa har nog finansierat sig själva med vinst till författarna.

Förunderligt att det alltid ska behövas något invandraralibi för att visa hur vansinnig invandringspolitiken är!
Tycker att kurden ska få göra som andra författare för att finansiera sitt skrivande.
Dessutom är det skandalöst snålt att inte få något i gengäld för sina pengar.
Citera
2014-12-16, 08:30
Medlem
LucNNs avatar
Vad bölar du för? Haha! Som om det är omoraliskt att finansiera så. Iddi!
Citera
2014-12-16, 08:43
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Vi är uppe i 100.000 kr drygt 8 timmar efter att jag la upp posten. Wow.

Etablissemanget kommer att göra allt för att ignorera boken om de kan precis som man gjort med "Invandring och mörkläggning" tex. Den här typen av böcker blir svårare att marknadsföra. Det blev ett ramaskri i DN när "Invandring och mörkläggning" fick en annonsplats. Vi får se om Tino kommer få lättare att marknadsföra den här pga sin kurdiska bakgrund. Då kan man ju inte vara en onskefull vit rasist på samma sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Trist att det måste till en kurd för att skriva om kostnaden för invandringen i Sverige.

Å andra sidan blir det mycket svårare att bemöta den kritik som Tino framför. Det går inte att stämpla som främlingsfientlig propaganda eller "rasism" vilket ofta görs i liknande fall.

Vad skulle tex invandraren Tino Sandanaji ha för intresse att "vinkla" fakta för att gynna SD eller rasister?

Kulturmarxisten tvingas då bemöta argument i sak. Något som är mycket sällsynt.
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2014-12-16 kl. 08:50.
Citera
2014-12-16, 09:25
Medlem
vera.os avatar
Häng nu på detta projekt!
Själv skrev jag upp mig på en femhundring. Det kan bli min bästa investering hittills...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in