Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-15, 17:20
  #1
Medlem
SnakePlissskens avatar
Att vissa utger sig för att vara medium för att lura av folk pengar är inte nytt. Men att en expert inom astrologi, numerologi, meditation och svart magi som förstås även ägnat sig åt sexuella övergrepp och andlig healing tar gisslan? Vad tycker ni andra "medium" om den saken? Förstör det ert anseende? Eller är det redan illa ändå?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20026331.ab

(Tråden är "lätt" inspirerad av meramans tråd "Medium antastade kvinnor: https://www.flashback.org/t2491261)
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-12-15 kl. 17:22.
Citera
2014-12-16, 17:54
  #2
Medlem
Magi och ondska går hand i hand.
Citera
2014-12-16, 18:13
  #3
Medlem
RostigKreativitet.s avatar
Förstår inte grejen med sådana här trådar.

Klickar mig in på aktuella ämnen och gör några liknelser med denna tråden, okej här har vi en tråd om en allsvensk spelare som är gripen för misshandel : (FB) En av allsvenskans största profiler gripen för misshandel Nå, betyder detta att alla allsvenska spelare är misshandlare? skadar detta allsvenska spelares anseende? Nja ...

Här är en tråd om en verkstad som lurat en gammal man på myckey pengar .. (FB) Verkstad lurade 86-åring att betala 560.000:- för service på gammal Volvo. Borås. , betyder det att alla verkstäder är likadana, förstör detta verkstäders anseende? Nja ...

(FB) Advokat misstänkt för barnsexbrott
Skadar detta advokaters anseende? Betyder detta att advokater överlag är pedofiler? Nja ...

Jag tror du fattar vad jag menar... Det finns folk av alla slag inom alla områden, märkligt att detta inte är uppenbart.

Därav fattar jag inte grejen med trådar likt denna...

Såg dock inte ordet medium i artikeln? Däremot såg jag :

"Han ansåg sig vara expert inom astrologi, numerologi, meditation och svart magi, enligt Sydney Morning Herald."
Citera
2014-12-16, 18:16
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigKreativitet.
Förstår inte grejen med sådana här trådar.

Klickar mig in på aktuella ämnen och gör några liknelser med denna tråden, okej här har vi en tråd om en allsvensk spelare som är gripen för misshandel : (FB) En av allsvenskans största profiler gripen för misshandel Nå, betyder detta att alla allsvenska spelare är misshandlare? skadar detta allsvenska spelares anseende? Nja ...

Här är en tråd om en verkstad som lurat en gammal man på myckey pengar .. (FB) Verkstad lurade 86-åring att betala 560.000:- för service på gammal Volvo. Borås. , betyder det att alla verkstäder är likadana, förstör detta verkstäders anseende? Nja ...

(FB) Advokat misstänkt för barnsexbrott
Skadar detta advokaters anseende? Betyder detta att advokater överlag är pedofiler? Nja ...

Jag tror du fattar vad jag menar... Det finns folk av alla slag inom alla områden, märkligt att detta inte är uppenbart.

Därav fattar jag inte grejen med trådar likt denna...

Såg dock inte ordet medium i artikeln? Däremot såg jag :

"Han ansåg sig vara expert inom astrologi, numerologi, meditation och svart magi, enligt Sydney Morning Herald."


Lätt att utge sig för att vara expert inom dessa områden. Även jag är det.
Citera
2014-12-16, 18:39
  #5
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigKreativitet.
Förstår inte grejen med sådana här trådar.

Klickar mig in på aktuella ämnen och gör några liknelser med denna tråden, okej här har vi en tråd om en allsvensk spelare som är gripen för misshandel : (FB) En av allsvenskans största profiler gripen för misshandel Nå, betyder detta att alla allsvenska spelare är misshandlare? skadar detta allsvenska spelares anseende? Nja ...

Här är en tråd om en verkstad som lurat en gammal man på myckey pengar .. (FB) Verkstad lurade 86-åring att betala 560.000:- för service på gammal Volvo. Borås. , betyder det att alla verkstäder är likadana, förstör detta verkstäders anseende? Nja ..

(FB) Advokat misstänkt för barnsexbrott
Skadar detta advokaters anseende? Betyder detta att advokater överlag är pedofiler? Nja ...

Jag tror du fattar vad jag menar... Det finns folk av alla slag inom alla områden, märkligt att detta inte är uppenbart.

Därav fattar jag inte grejen med trådar likt denna...
Skillnaden är förstås att det går att kontrollera vad bilverstäderna gör och vad advokater gör, det är inte enbart baserat på fagra löften om deras förmåga (även om man kan undra angående bilverkstäder ibland )

Citat:
Såg dock inte ordet medium i artikeln? Däremot såg jag :

"Han ansåg sig vara expert inom astrologi, numerologi, meditation och svart magi, enligt Sydney Morning Herald."
Det har du rätt i, jag läste mest i engelska tidningar och där stod att han bland annat hade åtalats för 40 fall av spirituell healing.. Här t.ex.: http://uk.businessinsider.com/report...s-2014-12?r=US

Men egentligen har du helt rätt, det är en riktig skräptråd och man ska inte dra alla över en kam. Alla som kan bevisa sina paranormala förmågor är härmed ursäktade!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback